7 ΜΥΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΑΣ
Η συγκέντρωση και η διαχείριση των περισπασμών είναι ο δρόμος προς την επαγγελματική επιτυχία, αλλά και την πνευματική σας ηρεμία.
Η ικανότητά σας να διατηρήσετε τη συγκέντρωση σε μια εργασία, να κρατάτε μακριά τους περισπασμούς και να θέτετε όρια είναι στοιχεία που αξίζει να καλλιεργήσετε στη σύγχρονη εργασιακή πραγματικότητα. Η επιτυχία ή η αποτυχία σας στον επαγγελματικό στίβο εξαρτάται σε έναν βαθμό από τις ικανότητες αυτές, που παράλληλα επηρεάζουν την πνευματική και η ψυχική σας ηρεμία.
Η απενεργοποίηση του κινητού μερικές φορές δεν αρκεί, γι’ αυτό διαβάστε τις συμβουλές που ακολουθούν και εφαρμόστε όσες περισσότερες μπορείτε. Μετά, μοιραστείτε μαζί μας εκείνη που σας βοήθησε περισσότερο να μείνετε συγκεντρωμένοι!
1. Η συγκέντρωση θέλει και ενδοσκόπηση
Οι περισπασμοί, πέρα από εξωτερικοί, μπορεί να είναι και εσωτερικοί. Δεν είναι μόνο η τηλεόραση από το διπλανό δωμάτιο που σας αποσπά την προσοχή, αλλά και αυτή η σκέψη που «γυρίζει» στο κεφάλι σας. Ρίξτε, επομένως, μια ματιά στο… εσωτερικό σας περιβάλλον. Η ενδοσκόπηση θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε την αιτία του προβλήματος, όσα έχουν πραγματικά σημασία, αλλά και τις πιθανές λύσεις προκειμένου να μην χάσετε τη συγκέντρωσή σας.
2. Εντοπίστε τις εξωτερικές αιτίες
Αφού βάλετε σε τάξη τις εσωτερικές σας προτεραιότητες, μπορείτε να στρέψετε την προσοχή σας στο εξωτερικό σας περιβάλλον. Μήπως σας αποσυντονίζει η διαρρύθμιση του γραφείου σας; Μήπως σας αγχώνει ο απαιτητικός συνάδελφος; Μήπως δεν διαθέτετε μια δεξιότητα που απαιτείται για την ολοκλήρωση του πρότζεκτ σας; Όταν μπορέσετε να εντοπίσετε τον επιβαρυντικό παράγοντα, θα μπορέσετε να κάνετε και τις κατάλληλες παρεμβάσεις. Αν, για παράδειγμα, το γραφείο σας είναι ακατάστατο και βρώμικο, αφιερώστε λίγο χρόνο για να το καθαρίσετε.
3. Έσω έτοιμοι
Όλοι οι επιτυχημένοι ηγέτες είναι πολύ καλοί στον προγραμματισμό και στην προετοιμασία πλάνων. Κάνουν λίστες για κάθε κύριο, αλλά και δευτερεύοντα στόχο. Όταν αναλάβουν μια εργασία, αφιερώνουν λίγο χρόνο για να σκεφτούν πώς θα φτάσουν στον στόχο τους. Σημειώστε, λοιπόν, κάθε βήμα που απαιτείται από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωση της εργασίας σας και στη συνέχεια ετοιμάστε ένα χρονοδιάγραμμα (ακόμα κι αν είναι πρόχειρο).
4. Κάντε διάλειμμα για καλύτερη συγκέντρωση
Ένα από τα μυστικά των αποδοτικών (και ταυτόχρονα ξεκούραστων) ανθρώπων είναι ότι γνωρίζουν πότε να πατήσουν pause, πότε να απομακρυνθούν για λίγο από το γραφείο τους. Όταν αρχίσετε να νιώθετε ότι χάνετε τη συγκέντρωσή σας και το μυαλό σας αρχίζει να «ταξιδεύει», σταματήστε για 5 λεπτά και πάρτε λίγες ανάσες ή κάντε μια βόλτα το τετράγωνο. Θα επιστρέψετε με περισσότερη διάθεση και πιο καθαρό μυαλό.
5. Σπάστε τα σε δόσεις
Όταν γύρω σας επικρατεί πανικός, μια τακτική που μπορεί να βοηθήσει να διατήρησετε τη συγκέντρωσή σας είναι το να «σπάσετε» τα μεγάλα πρότζεκτ σε μικρότερες εργασίες. Έτσι, θα μπορείτε να εστιάσετε σε κάτι πιο απλό και ταυτόχρονα κάθε φορά που ολοκληρώνετε μία από αυτές, θα νιώθετε ικανοποιημένοι.
6. Η μουσική βοηθάει τη συγκέντρωση
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να απομονωθείτε είναι να βάλετε μουσική. Όταν τα πάντα γύρω σάς αποσπούν την προσοχή, φορέστε τα ακουστικά σας και επιλέξτε κάτι που να λειτουργεί ως μουσικό background (όχι τα αγαπημένα σας τραγούδια που θα θέλετε να σιγοψιθυρίζετε). Η μουσική μπορεί να σας βοηθήσει να συγκεντρωθείτε και τα ακουστικά είναι σημάδι ότι δεν είστε διαθέσιμοι.
7. Γίνετε πρωινό πουλί
«Το πρωινό πουλί πιάνει το σκουλήκι», λένε οι αγαπητοί Βρετανοί και δεν έχουν άδικο. Για όποιον, λοιπόν, δεν έχει πρόβλημα με το πρωινό ξύπνημα (δεν είμαι εγώ αυτή), μπορεί να ξεκινήσει την ημέρα του μια ώρα νωρίτερα από όλους. Χρησιμοποιήστε την ώρα αυτή για να οργανωθείτε προτού μαζευτεί κόσμος και αρχίσει η φασαρία.