Εικονογράφηση: Ελένη Καστρινογιάννη

ΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΣ ΣΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΑ SOCIAL

Τα αρνητικά σχόλια είναι μέρος του παιχνιδιού στα κοινωνικά δίκτυα. Πότε, λοιπόν, χρειάζεται να αντιδράσεις σε αυτά και με ποιον τρόπο; Μια ψυχολόγος δίνει τις απαραίτητες οδηγίες.

Τα αρνητικά σχόλια είναι ένα στοιχείο των κοινωνικών δικτύων που οι περισσότεροι έχουμε μάθει να περιμένουμε. Κάθε φορά που ανεβάζεις κάτι σε έναν λογαριασμό, είτε πρόκειται για το προσωπικό σου προφίλ είτε για κάποιο επαγγελματικό, υπάρχει πιθανότητα να βρεις από κάτω μια κριτική που δεν θα σε χαροποιήσει. Αν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησαν ως τρόπος σύνδεσης μεταξύ φίλων και συγγενών, σήμερα έχουν εξελιχθεί σε πεδίο μάχης όπου άνθρωποι σε απόσταση ασφαλείας δεν χάνουν ευκαιρία να… ξεκατινιαστούν ή να γράψουν κάτι άσχημο.

Τι κάνεις στην περίπτωση αυτή; Απαντάς ή όχι; Κι αν ναι, με ποιον τρόπο; Η απόφαση για το τι θα κάνεις εξαρτάται από το είδος του λογαριασμού, καθώς και από το είδος του σχολίου, εξηγεί σε άρθρο της η ψυχολόγος Rachel Goldman. Επομένως, κάθε σχόλιο πρέπει να εξετάζεται χωριστά. Το σίγουρο είναι ότι χρειάζεσαι ένα σχέδιο δράσης και ότι το να αγνοείς ή να διαγράφεις όλα τα σχόλια αυτού του είδους δεν είναι πάντα η καλύτερη στρατηγική. Η ειδικός, μάλιστα, δίνει συγκεκριμένες οδηγίες για το πότε και πώς να απαντάς στα σχόλια αυτά.

Πότε να απαντάς στα αρνητικά σχόλια

Αν αφήσουμε στην άκρη τις περιπτώσεις εκφοβισμού, παρενόχλησης κτλ, όπου ο αποκλεισμός, η διαγραφή και η αναφορά είναι κατά πάσα πιθανότητα η καλύτερη επιλογή, υπάρχει πλήθος αρνητικών σχολίων που μπορεί κάτι να σου προσφέρουν, αν επιλέξεις τη λύση της αλληλεπίδρασης:

  • Μπορεί να διευθύνεις μια επιχείρηση, μπορεί να εργάζεσαι ως social media manager, μπορεί να αποτελείς πρότυπο για την κοινότητα ή την οικογένειά σου. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις κάποιος σε παρακολουθεί και ίσως το να αγνοήσεις ή να διαγράψεις ένα αρνητικό σχόλιο δεν θα λειτουργήσει προς όφελός σου.
  • Ένα αρνητικό σχόλιο στη σελίδα της επιχείρησής σου θα μπορούσε να είναι η αρχή μιας συζήτησης με έναν δυσαρεστημένο πελάτη, ώστε να μάθεις πώς μπορείς να τον εξυπηρετήσεις καλύτερα. Σε προσωπικό επίπεδο, το αρνητικό σχόλιο ενός συγγενή μπορεί να γίνει το εφαλτήριο για να μάθεις περισσότερα για αυτόν.
  • Εάν κάποιος αφήσει ένα αρνητικό σχόλιο στον λογαριασμό σου και επιλέξεις να το αγνοήσεις ή να το διαγράψεις, μπορεί να του δημιουργήσεις την εντύπωση ότι κάτι κρύβεις. Είτε το σχόλιο έχει κάποια δόση αλήθειας είτε όχι, το να απαντήσεις ίσως σε βοηθήσει να αποφύγεις τα χειρότερα.
  • Αν ως άτομο, επιχείρηση, οργανισμός έκανες κάτι για το οποίο οφείλεις μια συγγνώμη, το καλύτερο είναι να κάνεις αυτό που οφείλεις. Ζήτα συγγνώμη. Ταυτόχρονα, φρόντισε να μην δώσεις ψεύτικες υποσχέσεις, για το τι μπορείς να προσφέρεις ως αποκατάσταση.
  • Τέλος, αν το σχόλιο αναφέρει κάτι ανακριβές ή ψευδές, είναι απολύτως λογικό να θες να υποστηρίξεις την πλευρά σου και να αποκαταστήσεις την αλήθεια.

αρνητικά σχόλια
Εικονογράφηση: Ελένη Καστρινογιάννη

Πότε τα αγνοείς

  • Στην περίπτωση που μπορείς να βασιστείς στους «φίλους» ή στους «ακόλουθούς» σου. Με άλλα λόγια, όταν η κοινότητα που έχεις δημιουργήσει μπορεί να σε υποστηρίξει, δεν χρειάζεται να πιεστείς να απαντήσεις σε κάποιο αρνητικό σχόλιο.
  • Αν ο σχολιαστής αναρτά πράγματα που δεν θες να υπάρχουν στο προφίλ σου, όπως βωμολοχίες, διαφημίσεις, σχόλια σε βάρος μειονοτικών πληθυσμών. Τότε έχεις το δικαίωμα να διαγράψεις τα σχόλια αυτά.
  • Τα σχόλια των τρολ πρέπει επίσης να αγνοούνται ή να διαγράφονται, για τον λόγο ότι ο μόνος στόχος ενός τρολ είναι να προκαλέσει την αντίδρασή σου.

ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΣ ΜΕ ΘΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ. ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ, ΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ.

Πώς να απαντάς στα αρνητικά σχόλια

Κατ΄ αρχάς, ακόμα κι αν δεν μπορείς να επιλύσεις ένα ζήτημα, καλό είναι να απαντήσεις όσο το δυνατόν συντομότερα. Έτσι, υπάρχει πιθανότητα να περιορίσεις τη ζημιά και δείξεις ότι δεν αγνοείς το πρόβλημα ούτε προσπαθείς να το αποφύγεις.

Προσπάθησε να απαντάς με θετικό τρόπο, ανεξάρτητα από το πόσο αρνητικό ήταν το σχόλιο. Μην παίρνεις αμυντική στάση και μην θυμώνεις. Εξίσου σημαντικό είναι το να παραμείνεις ευγενικός, όσο δύσκολο κι αν είναι, αφού κάποιος σου επιτίθεται. Η στάση αυτή σου δίνει κατά κάποιον τρόπο ένα πλεονέκτημα. Μπορείς, επίσης, να χρησιμοποιήσεις χιούμορ, αν η κατάσταση το «σηκώνει». Αν δεν είσαι σίγουρος, τότε διατήρησε έναν σοβαρό τόνο, καθώς είναι λιγότερο πιθανό να παρεξηγηθεί.

Τέλος, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις που το ζήτημα δεν μπορεί να λυθεί γρήγορα στην ενότητα των σχολίων και τότε καλό είναι να μεταφέρεις τη συζήτηση σε προσωπικό μήνυμα, αφήνοντας πρώτα ένα δημόσιο σχόλιο και ζητώντας στον σχολιαστή να επικοινωνήσει μαζί σου. Αυτό δείχνει σε ότι είσαι πρόθυμος να αντιμετωπίσεις το ζήτημα.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.