ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕ ΤΩΡΑ ΤΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ ΣΟΥ – ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ!
Μην αμελείς να ασχοληθείς με την εκκαθάριση των καλλυντικών που έχουν συσσωρευτεί και σε δυσκολεύουν στην καθημερινή ρουτίνα περιποίησης. Μάθε πώς θα τα καταφέρεις με πέντε απλούς τρόπους!
Μισοτελειωμένα καλλυντικά, σωληνάρια στομωμένα από το ξεραμένο τους περιεχόμενο, στάμπες από προϊόντα που έχουν χυθεί πάνω στην επιφάνεια του ραφιού. Αυτή είναι η εικόνα που θέλεις να αντικρίζεις καθημερινά όταν περιποιείσαι τον εαυτό σου για να τον κάνεις πιο όμορφο; Ήρθε η ώρα να ασχοληθείς με την εκκαθάριση των καλλυντικών σου.
Όπως φαίνεται, πολλές γυναίκες αμελούν να βάλουν σε τάξη αυτό το χάος. Όταν η κατάσταση φτάνει στο απροχώρητο, τότε στρεσάρονται και δεν απολαμβάνουν καθόλου τη ρουτίνα της περιποίησής τους. Κάπως έτσι, μάλιστα, έχουν γίνει απαραίτητες οι σύμβουλοι οργάνωσης, όπως η Marie Kondo, οι οποίες έχουν χτίσει ολόκληρες καριέρες συμβουλεύοντας με εύληπτο τρόπο για τα αυτονόητα. Είναι το λεγόμενο decluttering, για το οποίο μάλλον θα έχεις ακούσει.
Εμείς σου δείχνουμε πέντε απλούς τρόπους για να ξεκαθαρίσεις τα καλλυντικά σου, να κάνεις καλύτερη χρήση τους και, φυσικά, να κερδίσεις πολύτιμο χώρο.
1. Απαλλάξου από τα ληγμένα, τώρα!
Τα καλλυντικά έχουν ημερομηνία λήξης. Ωστόσο, πολλοί αγνοούν αυτή τη λεπτομέρεια, φυλάγοντας προϊόντα που μπορεί να έχουν χάσει τις δραστικές ιδιότητές τους. Ρίξε μια ματιά στη συσκευασία: θα δεις ένα ανοιχτό βαζάκι με το γράμμα Μ και έναν αριθμό, ο οποίος δηλώνει τους μήνες ζωής του προϊόντος μετά το άνοιγμά του. Έχε όμως στο νου σου ότι αυτή η διάρκεια μειώνεται ακόμα περισσότερο εξαιτίας της υγρασίας του μπάνιου ή επειδή μεταφέρεις μικροοργανισμούς στο προϊόν βάζοντας τα δάχτυλά σου.
Επειδή δεν χρειάζεται να κολλάς ψυχαναγκαστικά ταμπελίτσες πάνω στα προϊόντα, κάνε κάτι πιο απλό: αν δεν μπορείς να θυμηθείς πότε άνοιξες ένα προϊόν, τότε μάλλον ήρθε η ώρα να το πετάξεις. Όσο για τα αρώματα, αν φυλάς για χρόνια μπουκαλάκια με μια μικροποσότητα, το πιθανότερο είναι πως θα έχουν ξεθυμάνει. Επομένως, πρέπει να τα αποχωριστείς και αυτά.
2. Κράτησε μόνο τα καλλυντικά που σου ταιριάζουν
Εκεί έξω κυκλοφορούν χιλιάδες προϊόντα και είναι σίγουρο ότι τα περισσότερα από αυτά κάνουν καλά τη δουλειά που ισχυρίζονται οι δημιουργοί τους. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι αποτελεσματικά για σένα ή ότι αφήνουν στο δέρμα σου την επιθυμητή αίσθηση. Όταν μιλάμε για προϊόντα μακιγιάζ, μπορεί επίσης να ανακάλυψες κατόπιν εορτής ότι δεν ταιριάζουν χρωματικά με τις δικές σου αποχρώσεις. Δεν είναι, λοιπόν, ποτέ αργά να πετάξεις τα προϊόντα που αγόρασες πάνω σε μια παρόρμηση ή επειδή πείστηκες από μια διαφήμιση κι από μια σύντομη δοκιμή. Έτσι, θα σου μείνουν εκείνα που έχουν ορατά αποτελέσματα σε σένα και όχι στα πρόσωπα των διαφημίσεων.
3. Μην πέφτεις θύμα των trends και των υποσχέσεων
Η Caroline Hirons, «βασίλισσα του skincare» (σύμφωνα με τον Guardian) που δεν μασάει τα λόγια της, αποδόμησε πρόσφατα μια σειρά από προϊόντα. Για τις κρέμες κατά της κυτταρίτιδας είπε ότι «από μόνη της μια κρέμα δεν μπορεί να διορθώσει το πρόβλημα». Για τα σκληρά scrub με χοντρούς κόκκους καρπών ότι «είναι σαν να χρησιμοποιείς γυαλόχαρτο». Για τα μαντηλάκια ντεμακιγιάζ ότι «δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης στη ρουτίνα περιποίησής σου, εφόσον έχεις πρόσβαση σε καθαρό νερό».
Η αλήθεια είναι ότι κάποια προϊόντα υπόσχονται πολύ περισσότερα απ’ όσα μπορούν να πραγματοποιήσουν. Όσο πιο νωρίς το ψάξουμε και το καταλάβουμε, τόσο το καλύτερο για την επιδερμίδα μας, για το περιβάλλον, αλλά και για τον διαθέσιμο χώρο στο ράφι με τα καλλυντικά.
4. Κάνε τις φίλες σου χαρούμενες
Στις φίλες σου χαρίζεις ρούχα που δεν φοράς, παιχνίδια που έχουν βαρεθεί τα παιδιά σου και βιβλία που λάτρεψες αλλά θέλεις να κάνεις χώρο στη βιβλιοθήκη για καινούργια. Γιατί, λοιπόν, να μην τους δώσεις καλλυντικά που δεν χρησιμοποιείς; Βεβαιώσου ποιος είναι ο τύπος του δέρματός τους και κάνε τους ένα μικρό δώρο (ή και μεγάλο, ανάλογα με το πόσο καιρό έχεις να κάνεις εκκαθάριση) εκεί που δεν το περιμένουν!
5. Αποχή από τις αγορές, έστω και σύντομη
Ποιος μπορεί να αντισταθεί στα υπέροχα, νέα high tech προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά; Πολλά υποσχόμενα συστατικά, καινοτόμες φόρμουλες και ελκυστικές συσκευασίες ανοίγουν την καταναλωτική όρεξη και συχνά μας παρασύρουν σε υπερβολικές αγορές. Τι θα έλεγες, λοιπόν, να απέχεις από την αγορά καλλυντικών για ένα διάστημα; Αξίζει να το προσπαθήσεις έστω για ένα μήνα. Σου φαίνεται πολύ; Σκέψου ότι θα έχεις την ευκαιρία να εξαντλήσεις τα μισοτελειωμένα μπουκαλάκια και σωληνάρια, κι έπειτα να ξαναγεμίσεις τα ράφια σου με τα απαραίτητα προϊόντα για μια ανανεωμένη ρουτίνα περιποίησης στα μέτρα σου.