ΤΙ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΤΟ 2024
Τα προϊόντα, τα συστατικά, τα viral φαινόμενα, τα brands και οι διασημότητες που επηρέασαν το skincare μας την περασμένη χρονιά.
Πώς να χωρέσεις όλα όσα διαμόρφωσαν μέσα σε μια χρονιά το skincare και το μακιγιάζ σε μια ανασκόπηση; Σίγουρα θα παραλείψεις αρκετά, αλλά μπορείς να ξεχωρίσεις ποιες τάσεις, εξελίξεις και πρόσωπα μάς απασχόλησαν και συζητήθηκαν περισσότερο. Έκανα, λοιπόν, ένα γρήγορο πέρασμα από τα άρθρα που έγραψα για να σε κρατώ up-to-date μέσα στο 2024, διάβασα reports, θυμήθηκα για ποια νέα προϊόντα έκανα χώρο στο ραφάκι του μπάνιου μου ώστε να τα χωρέσω, και σε προσκαλώ να θυμηθούμε όσα έφεραν τα πάνω-κάτω στον κόσμο της ομορφιάς τη χρονιά που τελειώνει.
– Το πιο viral προϊόν στο TikTok
Από το 2023 είχε πάρει τα μυαλά του BeautyTok, αλλά το 2024 ήταν σίγουρα η χρονιά του. Ο λόγος για το viral φαινόμενο Mask Fit Red Cushion Foundation του κορεάτικου brand TIRTIR. Και γιατί έκανε θραύση;
Γιατί το BeautyTok, που έτσι κι αλλιώς ορκίζεται στην K-beauty, ξετρελάθηκε με τη συσκευασία του κόκκινου αβγού και ανακάλυψε την ευελιξία του cushion foundation: είναι πρακτικότατο στην εφαρμογή και ελαφρύ, προσφέρει κάλυψη για 72 ώρες, αφήνει ημι-ματ τελείωμα πάνω στο οποίο μπορείς να χτίσεις το μακιγιάζ σου, και χαρίζει το περιζήτητο glass skin look. Για να ανταποκριθεί στη ζήτηση, μέσα στο 2024 η TIRTIR πρόσθεσε στη χρωματική παλέτα του προϊόντος 37 αποχρώσεις, φτάνοντας συνολικά τις 40!
– Τα προϊόντα skincare χωρίς τα οποία δεν έβγαινες από το σπίτι
Αποκλείεται να μην έχεις δει βίντεο με το hashtag #blush στο TikTok: τα views του έφτασαν τον ιλιγγιώδη αριθμό των 8,6 δις, αναδεικνύοντας το ρουζ στο δημοφιλέστερο προϊόν ομορφιάς της χρονιάς. Όλες οι γυναίκες αναζητούσαν και εξοπλίζονταν με τις κατάλληλες αποχρώσεις για να πετύχουν το boyfriend blush (το φυσικό αναψοκοκκίνισμα έπειτα από τη σωματική άσκηση), το sunset blush (εμπνευσμένο από το ηλιοβασίλεμα), το doll face blush της τραγουδίστριας Sabrina Carpenter ή το strawberry shortcake blush της απόλυτης influencer Hailey Bieber. Σύμφωνα με τα βρετανικά Boots, οι αναζητήσεις για ρουζ στην ιστοσελίδα τους αυξήθηκαν κατά 155% το 2024.
Έκρηξη πωλήσεων σημείωσαν και τα προϊόντα για τα χείλη. Οι Λονδρέζοι έκαναν ουρές έξω από το pop-up store της Rhode, του brand της Hailey Bieber για να αγοράσουν το θρεπτικό Peptide Lip Treatment, που κάνει τα χείλη «αφράτα σαν μαξιλαράκια» με άρωμα καρπουζιού και αλατισμένης καραμέλας, ενώ για να αποκτήσεις το Lip Oasis Glossy Treatment του brand της Scarlett Johansson πρέπει να μπεις σε λίστα αναμονής.
Αλλά δεν ήταν μόνο τα περιποιητικά προϊόντα που έκαναν θραύση: η ιστοσελίδα της Celine «έπεσε» όταν λάνσαρε το πρώτο της προϊόν ομορφιάς, το κραγιόν Le Rouge Celine σε μια παριζιάνικη φλογερή κόκκινη απόχρωση, και το lip gloss έκανε πανηγυρικό comeback όπως σου έγραψα εδώ. Η δημιουργός του podcast Fat Mascara εξηγεί γιατί συνέβη αυτό: «Σε μια αγορά όπου στριμώχνονται χιλιάδες brands, αυτά πρέπει να ξεχωρίζουν. Ένα προϊόν για τα χείλη είναι τα διαπιστευτήριά τους. Το εφαρμόζεις δημόσια ξανά και ξανά. Είναι μια μορφή διαφήμισης».
– Το πιο πολλά υποσχόμενο νέο συστατικό
Γιατί ο διάσημος πλαστικός χειρουργός Δρ. Daniel Barrett από το Μπέβερλι Χιλς λέει ότι τα πεπτίδια είναι το μέλλον του wellness και τα μεγαλοστελέχη της Silicon Valley θεωρούν ότι έχουν βρει σε αυτά το μυστικό της μακροζωίας; Αυτές οι μικρές αλυσίδες αμινοξέων που χρησιμοποιεί το σώμα μας για να φτιάχνει πρωτεΐνες, πέρα από τους ισχυρισμούς για τα οφέλη στην υγεία (διαχείριση χρόνιων ασθενειών, απώλεια βάρους, ανάπτυξη μυών), αναδείχθηκαν μέσα στη χρονιά και σε «ήρωες» του skincare. Κάτι ξέρει η Jennifer Aniston, που κάνει ενέσεις με πεπτίδια!
Η δράση τους, που τα κάνει μια καλή εναλλακτική αν δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις την πιο «ιδιότροπη» ρετινόλη, είναι να μεταφέρουν σαν αγγελιοφόροι στα κύτταρα του δέρματος και της τρίχας το μήνυμα να εκτελέσουν τις βασικές λειτουργίες τους. Έτσι, επιβραδύνουν τη γήρανση, επαναφέρουν την ελαστικότητα, ελέγχουν τη μελάγχρωση, μειώνουν την ευαισθησία του δέρματος και ενισχύουν την ανθεκτικότητά του, ενώ ευνοούν την ανάπτυξη των μαλλιών και την υγεία του τριχωτού. Δικαιολογημένα, λοιπόν, η έρευνα στην ομορφιά έχει επικεντρωθεί σε αυτά!
– Η πιο αγαπημένη αρωματική νότα
Η δική μου ήταν το hinoki, που προέρχεται από ένα είδος κυπαρισσιού που φύεται στην Ιαπωνία και συνδέεται με τη χαλάρωση και τον διαλογισμό. Σε ένα ταξίδι μου στο Παρίσι δεν μπορούσα να ξεφύγω από την ξυλώδη, βαλσαμική και κιτρική μυρωδιά του, οπότε γέμισα τις αποσκευές μου με όσα προϊόντα ήταν αρωματισμένα με αυτή.
Διαβάζοντας όμως τα στατιστικά για τις συχνότερες διαδικτυακές αναζητήσεις για αρώματα μέσα στο 2024, βρήκα στην κορυφή το τσάι matcha. Αν θέλεις να τσεκάρεις τη μυρωδιά του στο δέρμα σου, ακόμα κι αν δεν είναι το αγαπημένο σου ρόφημα, δοκίμασε το Replica Matcha Meditation του Maison Margiela, το Thé Matcha 26 της Le Labo ή το A Kiss of Bliss της Penhaligon’s.
– Το νέο ελληνικό brand που ξεχωρίσαμε
Ήταν μια ενδιαφέρουσα χρονιά για το ελληνικό skincare, με παλαιότερα brands να εδραιώνουν την παρουσία τους και καινούργια να εμφανίζονται ποντάροντας στην εγχώρια πρώτη ύλη και παράδοση και παράλληλα σε τεχνολογία εφάμιλλη του εξωτερικού. Προσωπικά, το καλοκαίρι εξάντλησα στις διακοπές και τις αποδράσεις μου τις συσκευασίες της αντηλιακής σειράς της Dr. Skin, του brand που δημιούργησε η έμπειρη δερματολόγος Δρ. Καλλιόπη Καραμανωλάκη από την Κρήτη.
Για να βελτιώσει τη συνολική εικόνα της επιδερμίδας και, μακροπρόθεσμα, να την ενισχύσει, η Dr. Skin βασίζεται στην επιστημονική τεκμηρίωση της αποτελεσματικότητας των συστατικών, σε ποιοτικά standards παραγωγής, σε αυστηρές φαρμακευτικές προδιαγραφές για την ασφάλεια των συνθέσεων και στον σεβασμό της ποικιλομορφίας των διαφορετικών τύπων δέρματος. Το αποτέλεσμα είναι μια μεγάλη συλλογή προϊόντων, όχι τυχαία κλεισμένων σε συσκευασίες με design που παραπέμπει σε χημικά διαγράμματα, για καθαρισμό, για αντιμετώπιση της ακμής και του ανομοιόμορφου τόνου, για το ευαίσθητο δέρμα, για αντιγήρανση, για αντηλιακή προστασία και για μακιγιάζ.
– Η ταινία που μας προβλημάτισε περισσότερο για την ομορφιά
Το «The Substance» μπορεί να ήταν αναγουλιαστικό, ωστόσο κέρδισε το βραβείο σεναρίου στις Κάνες και έδωσε στην πρωταγωνίστριά του, την Demi Moore, τον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της. Το βασικότερο είναι ότι μας ανάγκασε να κοιτάξουμε κατάματα την εμμονή μας με την ομορφιά, την αντιγήρανση και τον θαυμασμό για τις διασημότητες μέσα από την ιστορία μιας 50χρονης σταρ του Hollywood, η οποία επειδή βλέπει ότι η μπογιά της δεν περνάει, αποφασίζει να δοκιμάσει ένα επικίνδυνο ελιξίριο νεότητας.
Εξηγώντας γιατί γύρισε την ταινία, η Γαλλίδα σκηνοθέτιδα Coline Fargeat είπε: «Αφού έγινα 40, σκεφτόμουν πολύ έντονα ότι δεν θα είμαι πια χρήσιμη ή ενδιαφέρουσα για κανέναν ποτέ ξανά. Οι σκέψεις ήταν τόσο σφοδρές ώστε έπρεπε να κάνω κάτι για αυτό, αλλιώς θα με κατέστρεφαν και θα με συνέτριπταν».
– Τα celebrity brands που δεν περιμέναμε να δούμε
Η Beyoncé, σκορπώντας ρίγη συγκίνησης στους θαυμαστές της, θυμήθηκε τα παιδικά της χρόνια στο κομμωτήριο της μητέρας της και λάνσαρε το brand Cécred με προϊόντα περιποίησης μαλλιών. Στο haircare πόνταρε και η Blake Lively με το brand Blake Brown, κάτι πολύ λογικό αν σκεφτούμε πόσο αξιοζήλευτα είναι τα μαλλιά της, ενώ η Lili Reinhart δημιούργησε το brand Personal Day παρακινημένη από τη δική της μάχη με την ακμή. Τα celebrity brands ομορφιάς έχουν έρθει για να μείνουν, όπως πιστεύει και η Paris Hilton, που ετοιμάζει το 11:11 Beauty για λανσάρισμα την άνοιξη του 2025. Δεν περιμέναμε όμως ότι θα έμπαιναν σ’ αυτό τον επιχειρηματικό πειρασμό η βασίλισσα της country Dolly Parton, που παρουσίασε τον Αύγουστο το makeup και fragrance brand Dolly Beauty, ή ο ηθοποιός Dwayne –The Rock– Johnson με το brand Papatui, ο οποίος δεν αποτελεί αυτό που θα λέγαμε πρότυπο για το ανδρικό skincare όπως ο David Beckham.