iStock

ΤΙ ΑΡΩΜΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟ 2025;

Τα trends της νέας χρονιάς στην αρωματοποιία φέρνουν λαχταριστές και φωτεινές νότες, που θα αναπτερώσουν τη διάθεσή σου.

Το 2024 ήταν μια εξαιρετική χρονιά στον κόσμο των αρωμάτων – αλλά και ποια χρονιά δεν φέρνει συναρπαστικά αρώματα, που σε βάζουν στον πειρασμό να αντικαταστήσεις τα παλιά και αγαπημένα; Για μένα, το ιαπωνικής καταγωγής hinoki ήταν το άρωμα που σημάδεψε την περασμένη χρονιά με τον φρέσκο, ξυλώδη και βαλσαμικό χαρακτήρα του. Στο hashtag PerfumeTok, που έχει δισεκατομμύρια views, έκαναν θραύση τα βανιλάτα και καραμελένια gourmand αρώματα, οι niche οίκοι αρωματοποιίας και οι νότες του τσαγιού matcha, του oud και του ροζ πιπεριού.

Αν για μένα το 2024 μύριζε hinoki, για άλλους μύριζε Barénia του Hermès (το πρώτο chypre άρωμα του οίκου), CK One Essence (την καινούργια εκδοχή του CK One) και διαχρονικό τριαντάφυλλο σε ενδιαφέρουσες αρωματικές διαστάσεις. Μέσα στην περασμένη χρονιά προσπαθήσαμε να καταγράψουμε όλες τις αρωματικές τάσεις και τώρα προετοιμαζόμαστε για τις νέες αφίξεις προβλέποντας ποιες νότες, οικογένειες αρωμάτων και οίκοι θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.

Τα gourmand αρώματα ήρθαν για να μείνουν

Η οικογένεια των λαχταριστών αρωμάτων –που θα έπρεπε να κυκλοφορούν με την προειδοποίηση: Μην τα καταβροχθίσετε, απλώς ψεκάστε τα!– θα εξακολουθήσει να είναι δημοφιλής. Η εξήγηση είναι απλή: όλοι θέλουμε να μυρίζουμε… νόστιμα και εύγευστα, «ιδιαίτερα οι νέοι άνθρωποι, στους οποίους έχει στρέψει την προσοχή της η βιομηχανία των αρωμάτων», όπως λέει η Jessica Matlin, που διευθύνει το ηλεκτρονικό κατάστημα Moda Operandi. Έτσι, θα μυρίσουμε σίγουρα ακόμα περισσότερα νέα αρώματα με βανίλια, σοκολάτα, καφέ, ξηρούς καρπούς, μέλι, πραλίνα, μπαχαρικά, βούτυρο και σαντιγί, αλλά και αλάτι (ένα εξαιρετικό δείγμα ήταν το Le Sel d’Issey του Issey Miyake), ρύζι, τρούφα, λαχανικά και γάλα!

iStock

Αρώματα που φέρνουν… ηλιοφάνεια

Μπορεί τα καλοκαίρια να έχουν γίνει αφόρητα ζεστά, όμως το άγγιγμα του ήλιου στο δέρμα μας είναι ακαταμάχητο. Φαίνεται ότι οι άνθρωποι αποζητούν την ψευδαίσθηση της χαλάρωσης και της απόδρασης σε μια μεσογειακή ή τροπική παραλία, γι’ αυτό τα «ηλιακά» αρώματα εξελίσσονται σε μια πολύ δημοφιλή κατηγορία. Τον δρόμο έχουν ανοίξει δημιουργίες όπως το Aqua Vitae Cologne Forte του Maison Francis Kurkdjian και το La Vie Est Belle Soleil Cristal της Lancôme. Τα αρώματα αυτής της κατηγορίας είναι ζεστά, λαμπερά, φωτεινά, χρυσαφένια και ελαφρά, και προκύπτουν συνδυάζοντας εσπεριδοειδή, λευκά λουλούδια, θαλασσινές νότες, αλδεΰδες και άλλες θερμές νότες.

Το ντουλάπι του μπάνιου θα γεμίσει με φρούτα

Η Sabrina Carpenter, η pop star που έβαλε φωτιά στο περασμένο καλοκαίρι με το τραγούδι «Espresso», λάνσαρε όχι μόνο ένα άρωμα με το όνομα της τεράστιας επιτυχίας της, αλλά και το Cherry Baby, όπου πρωταγωνιστεί το κεράσι. Έδωσε έτσι το σύνθημα για τη δημιουργία αρωμάτων με νότες φρούτων: το κεράσι, το δαμάσκηνο, το βερίκοκο, το ροδάκινο και το μάνγκο προβλέπεται να έχουν την τιμητική τους την επόμενη χρονιά σύμφωνα με την αρωματοποιό Arielle Le Beau. Αν θέλεις να προπορευτείς στη μόδα, μπορείς να δοκιμάσεις το Perfect Elixir του Marc Jacobs και το 21:50 Rêverie της Victoria Beckham Beauty με νότες δαμάσκηνου, ή το Bitter Peach του Tom Ford με νότες ροδάκινου. Φέτος, δεν θα ξεχνάς τα φρούτα… τουλάχιστον στο αρωματικό σου διαιτολόγιο!

Τι άρωμα θα έχει το 2025
iStock

Η επιστροφή των λουλουδάτων αρωμάτων

Δεν είχαν φύγει ποτέ από τη μόδα, αλλά φέτος η παρουσία τους αναμένεται να είναι πιο έντονη. Οι ειδικοί παρατηρούν ότι υπάρχει ανανεωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών γι’ αυτή την κατηγορία, φέρνοντας ως παράδειγμα τη ζήτηση για τα κλασικά λουλουδάτα αρώματα της Jo Malone ή το πρόσφατο Palatine της Parfums de Marly με ένα μπουκέτο όπου ξεχωρίζουν τα πέταλα βιολέτας. Αυτό που θα δώσει boost στη δημιουργία λουλουδάτων αρωμάτων είναι ότι οι αρωματοποιοί έχουν πλέον στη διάθεσή τους μόρια που περικλείουν τα αρώματα διαφορετικών τμημάτων των λουλουδιών (ειδικά του τριαντάφυλλου) και ότι πειραματίζονται πιο ελεύθερα συνδυάζοντάς τα με συστατικά όπως το δέρμα, το ροζ πιπέρι και η καραμέλα.

Το άρωμα ως ψυχοθεραπεία

Αν και δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα ότι τα αρώματα μπορούν να μετριάσουν δυσάρεστα συναισθήματα, η αρωματοποιία ποντάρει στη μελέτη της αρωματολογίας, δηλαδή της επίδρασης των οσμών στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Εταιρείες που συνεργάζονται με τους γνωστότερους οίκους για τη δημιουργία αρωμάτων έχουν πλέον εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να ανακαλύψουν ποιες οσμές βελτιώνουν τη διάθεση: η DSM-Firmenich εφαρμόζει το EmotiON, ένα πρόγραμμα διερεύνησης των συναισθημάτων, για να εντοπίσει αρωματικές νότες που στοχεύουν σε συγκεκριμένα πεδία συναισθημάτων, ενώ η Givaudan τρέχει τις φόρμουλές της στον αλγόριθμο του εργαλείου MoodScentz για να τσεκάρει αν προκαλούν τη διάθεση για την οποία είναι σχεδιασμένες. Αν όλα αυτά σου φαίνονται πολύ προχωρημένα, σύντομα θα τα βιώσεις ως μια νέα αρωματοθεραπευτική εμπειρία!

Η υψηλή τέχνη του niche αρώματος

Οι niche (ή boutique) αρωματοποιίες θα συνεχίσουν να κάνουν τη διαφορά με τα υψηλής ποιότητας συστατικά και τις χειροποίητες πρακτικές που χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν λιγότερο μαζικά, πολύπλοκα και πολυεπίπεδα αρώματα. Μυρίζοντας τα λεπτεπίλεπτα και αναπάντεχα αρώματα της Diptyque, τα ανατολίτικα της Amouage, τα περιβεβλημένα με ιταλική κομψότητα της Acqua di Parma ή τα ανατρεπτικά της Juliette has a gun (πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις το Ode to Dullness, δηλαδή την ωδή στη νωθρότητα;), συνειδητοποιείς ότι η αρωματοποιία είναι μια μεγάλη τέχνη άξια θαυμασμού. Υπάρχουν πολλές niche αρωματοποιίες εκεί έξω κι εμείς θα συνεχίσουμε να τις εξερευνάμε!

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.