ΘΑ ΚΑΝΕΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΖΩΙΑΣ ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΑΣ ΑΓΕΡΑΣΤΟ;
Η νέα λέξη-φετίχ της βιομηχανίας της ομορφιάς είναι η μακροζωία και ένας πασίγνωστος ποδοσφαιριστής πιστεύει τόσο πολύ σε αυτή, ώστε να επενδύσει μερικά εκατομμύρια.
Μετά τα αρώματα και μια σειρά προϊόντων περιποίησης η οποία δεν έμεινε στα ράφια για πολύ καιρό, ο David Beckham αποφάσισε να αναζητήσει το μυστικό της επιχειρηματικής του μακροημέρευσης σε ένα πολλά υποσχόμενο ερευνητικό πεδίο: στην επιστήμη της μακροζωίας.
Ο διάσημος πρώην ποδοσφαιριστής, που απενοχοποίησε το skincare για τους άντρες, μαζί με την εταιρεία Prenetics, στην οποία είναι στρατηγικός επενδυτής, παρουσίασαν πριν από λίγες μέρες το IM8, ένα brand που υπόσχεται μακροχρόνια υγεία, ευεξία και ομορφιά με δύο προϊόντα: τη σκόνη Daily Ultimate Essentials, ένα υπερ-συμπλήρωμα διατροφής, και την κάψουλα Daily Ultimate Longevity.
Σύμφωνα με την IM8, το πρώτο προϊόν φροντίζει το «σήμερα», προσφέροντας στο σώμα όσα χρειάζεται για να φτάσει στο αποκορύφωμα των καθημερινών του επιδόσεων, ενώ το δεύτερο φροντίζει το «αύριο», υποστηρίζοντας την υγιή γήρανση και ανανέωση των κυττάρων, ώστε να έχουμε μακροχρόνια ζωτικότητα.
Ένα από τα αποτελέσματα της κλινικής δοκιμής του Daily Ultimate Essentials αποτελεί ένδειξη για το πού πάνε τα πράγματα και στη βιομηχανία της ομορφιάς: το 60% των συμμετεχόντων παρατήρησε ορατές διαφορές στην υγεία των μαλλιών, της επιδερμίδας και των νυχιών. Σε λίγο καιρό, ετοιμάσου να διαβάζεις στην περιγραφή κάθε προϊόντος ότι είναι βασισμένο στα ευρήματα και τις τεχνολογίες της επιστήμης της μακροζωίας!
Γιατί η μακροζωία έχει γίνει το νέο buzzword στον επιστημονικό κόσμο
Ίσως έχεις διαβάσει για τον Bryan Johnson, τον 47χρονο δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία που ξοδεύει τα πιο δημιουργικά χρόνια της ζωής του για να γυρίσει πίσω το ρολόι της βιολογικής ηλικίας του. Η ρουτίνα του περιλαμβάνει πάνω από 100 συμπληρώματα διατροφής και αμέτρητους ιατρικούς ελέγχους και πειραματισμούς. Η φιλοδοξία του να κάνει τον θάνατο… προαιρετικό τον έχει μετατρέψει σε κάτι σαν σύμβολο του αγώνα του ανθρώπου να ξεφύγει από το αναπόφευκτο. Το ερώτημα όμως είναι: ποιος έχει 2 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο για να ακολουθήσει τη ρουτίνα αντιγήρανσης του Johnson, και, κυρίως, ποιος και γιατί να θέλει να ζήσει για πάντα;
Στον κανονικό κόσμο, για να μεγαλώνουν καλά και να έχουν καλά γεράματα, οι άνθρωποι προσπαθούν να τρέφονται υγιεινά, να γυμνάζονται και να κοιμούνται καλά: αυτή είναι σύμφωνα με τον νομπελίστα χημικό Venki Ramakrishnan αλλά και όλους τους ειδικούς «η καλύτερη ρουτίνα από οποιοδήποτε αντιγηραντικό φάρμακο της αγοράς». Εδώ εμφανίζεται η επιστήμη της μακροζωίας, η οποία ερευνά ποιοι βιολογικοί μηχανισμοί διέπουν τη γήρανση και πώς μπορούμε να τους τροποποιήσουμε.
Οι ερευνητές της μακροζωίας δεν υπόσχονται αιώνια ζωή: «Δεν διανοούμαι να υποσχεθώ ότι θα παρατείνουμε την ανθρώπινη ζωή ας πούμε κατά 9 χρόνια, δεν υπάρχει τρόπος να το κάνουμε αυτό», λέει ο Δρ. Jonathan An, του οποίου τα επιτυχημένα πειράματα με τη ραπαμυκίνη φούντωσαν το ενδιαφέρον για το πώς η συγκεκριμένη φαρμακευτική ουσία μπορεί να επιβραδύνει τη βιολογική διαδικασία της γήρανσης και να αντιμετωπίσει προβλήματα υγείας που σχετίζονται με αυτή. Στην πραγματικότητα, η επιστήμη της μακροζωίας πειραματίζεται με φαρμακευτικές ουσίες, προσαρμογές στο lifestyle και άλλες μεθόδους για να εξασφαλίσει ότι θα παραμένουμε υγιείς για περισσότερο καιρό και ότι δεν θα εξασθενούμε σωματικά και νοητικά καθώς μεγαλώνουμε.
Από την αντιγήρανση στη μακροζωία
Η βιομηχανία της ομορφιάς έχει από καιρό προσανατολιστεί σε μια ολιστική προσέγγιση της αντιγήρανσης. Η επιστήμη της μακροζωίας τής δίνει ελπίδες ότι κάποτε θα βρεθεί το απόλυτο ελιξίριο για να δείχνει το δέρμα μας νεανικό για όσο ζούμε. Βασικά, της επιτρέπει να διασταυρωθεί με τις επιστήμες της υγείας, ώστε να παρατείνει την ομορφιά από έξω και από μέσα ακόμα πιο αποτελεσματικά.
Στις αρχές της χρονιάς, η L’Oréal ανακοίνωσε ότι απέκτησε μερίδιο στην εταιρεία βιοτεχνολογίας Timeline, που εστιάζει στην υγιή γήρανση και τη μακροζωία. Η Timeline έχει αναπτύξει ένα πατενταρισμένο μόριο, το Mitopure, το οποίο ανακυκλώνει και αναζωογονεί τα γερασμένα μιτοχόνδρια, τις ατμομηχανές των κυττάρων. Η Barbara Lavernos, υπεύθυνη του τμήματος Έρευνας, Καινοτομίας και Τεχνολογίας της L’Oréal Groupe, εξηγεί ότι η επένδυση στην Timeline δίνει στον κολοσσό της ομορφιάς τη δυνατότητα να αξιοποιήσει βασικά πορίσματα και ανακαλύψεις της επιστήμης της μακροζωίας στην υγεία του δέρματος και την ομορφιά: «Η μακροζωία προσθέτει μια νέα διάσταση στην ομορφιά, εστιάζοντας στην πρόβλεψη, τη διόρθωση και την αναστροφή της γήρανσης του δέρματος, του τριχωτού της κεφαλής και των μαλλιών».
Η Estée Lauder έχει παρουσιάσει την πλατφόρμα Skin Longevity και την πατενταρισμένη τεχνολογία SIRTIVITY-LP στα προϊόντα της σειράς Re-Nutriv, μεταφέροντας τη συζήτηση από την αντιγήρανση στην ορατή αναστροφή της γήρανσης. Με μια ομάδα ειδικών στη μακροζωία από διάφορους επιστημονικούς τομείς, η Estée Lauder φιλοδοξεί να ανατρέψει τα δεδομένα, «αλλάζοντας όσα γνωρίζουμε για τη γήρανση του δέρματος και επαναπροσδιορίζοντας το skincare του μέλλοντος», σύμφωνα με τον Justin Boxford, Παγκόσμιο Πρόεδρο του brand. Παρόμοια, η Clarins και η Beiersdorf τρέχουν μελέτες επιγενετικής, αποκτώντας μεγαλύτερη γνώση για τον τρόπο λειτουργίας του δέρματος και των λειτουργικών περιορισμών του καθώς περνάει ο χρόνος από πάνω του – τα πρώτα ευρήματα είναι στη διάθεσή μας για να τα δοκιμάσουμε με τη μορφή των καινούργιων προϊόντων των δύο brands.
Με τη βιομηχανία της ομορφιάς να έχει ξεκινήσει εντατικά τις προσπάθειες να φτάσει στον πυρήνα των βιολογικών μηχανισμών που προκαλούν τη φθορά του δέρματος, δεν θα εκπλαγούμε αν κάποια στιγμή η λέξη «αντιγήρανση» αντικατασταθεί εντελώς από τη «μακροζωία». Πρακτικά, όμως, άραγε θα καταφέρουμε κάποτε εμείς που δεν μπορούμε να καταπίνουμε καθημερινά 111 συμπληρώματα διατροφής σαν τον Bryan Johnson, να σταματάμε τον χρόνο με μια ενυδατική και ένα serum;