ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΑΡΩΜΑΤΑ: ΠΑΡΕ ΜΥΡΩΔΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ
New beginnings, fresh smell! Υποκλίσου στα καινούργια φθινοπωρινά αρώματα και αφουγκράσου τις ιστορίες που έχουν να σου αφηγηθούν.
Ζούμε στην εποχή των εικόνων! Η απόλαυσή μας για καθετί που κάνουμε, από ένα γεύμα μέχρι ένα ταξίδι, είναι συνδεδεμένη με τα social media, στα οποία και αποτυπώνεται. Αυτό που κάνει ένα άρωμα ενδιαφέρον και ιντριγκαδόρικο είναι ότι πάει κόντρα στο πνεύμα της κοινωνικής δικτύωσης. Είναι το μόνο που δεν εκτίθεται απόλυτα, αφού δεν μπορείς να αποτυπώσεις και να «ανεβάσεις» τη μυρωδιά του στο Instagram. Ούτε να τη «μοιραστείς» με άλλους μέσω Facebook. Πρέπει να το μυρίσεις από κοντά προτού του κάνεις like ή το προσπεράσεις. Πώς, λοιπόν, θα νιώσεις ποιο από τα φθινοπωρινά αρώματα σού ταιριάζει, αν δεν αφεθείς στο συναίσθημα που σε πλημμυρίζει όταν κλείσεις τα μάτια σου και το οσφρανθείς;
Τα αρώματα ξυπνάνε αναμνήσεις
Ακριβώς επειδή είναι συνδεδεμένη με μια ανάμνηση (και η ανάμνηση με τη σειρά της με ένα συναίσθημα), η αίσθηση της όσφρησης ξυπνάει μνήμες. Συγκεκριμένες μυρωδιές διεγείρουν το υποσυνείδητο, ανακινώντας ακόμα και μακρινές αναμνήσεις. Είναι το λεγόμενο φαινόμενο του Προυστ.
Έτσι, αποκαλούν οι επιστήμονες τη λειτουργία του εγκεφάλου που διεγείρει τη συναισθηματική μνήμη μέσω ενός οσφρητικού ερεθίσματος. Όταν, στο πολύτομο μυθιστόρημά του «Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο», ο Προυστ απολαμβάνει μια μαντλέν (αφράτο κεκάκι με άρωμα λεμόνι) βουτηγμένη στο τσάι, κατακλύζεται από όμορφες αναμνήσεις από την παιδική του ηλικία.
Κάθε άρωμα και μια μοναδική εμπειρία
Από το πρώτο ψέκασμα με ένα άρωμα, σε κυριεύει κάτι άμεσα και ζωηρά. Δεν βρίσκεις πάντα τα λόγια για να περιγράψεις αυτή την αίσθηση ή να την αποκωδικοποιήσεις, παρόλο που υπάρχουν ορολογίες όπως οι νότες κορυφής, καρδιάς και βάσης.
Βέβαια, αν δεν έχεις μυρίσει ποτέ στη ζωή σου περγαμόντο ή πιο δυσεύρετους καρπούς, όπως το δαμάσκηνο κακαντού από την Αυστραλία, ίσως το σχετικό άρωμα να μη σημαίνει τίποτα για σένα.
Πάντως, ακόμα κι αν αναγνωρίζεις όλα τα συστατικά του, και πάλι είναι δύσκολο να τα συνθέσεις σε μία ολοκληρωμένη εικόνα. Σκέψου έναν πίνακα μοντέρνας τέχνης: όλα τα αφαιρετικά στοιχεία του είναι εκεί, μπροστά σου, αλλά αν τα περιγράψεις μεμονωμένα δεν βγαίνει κάποιο νόημα.
Το άρωμα έχει εντέλει έναν μυστικιστικό και αισθητηριακό χαρακτήρα. Δεν είναι η λύση σε ένα πρόβλημα. Δεν θα καθυστερήσει τη διαδικασία της γήρανσης, ούτε θα καλύψει μια ρυτίδα ή ένα σπυράκι. Θα σε κάνει όμως να νιώσεις ιδιαίτερα, σχεδόν μαγικά. Και σίγουρα θα σε ταξιδέψει!
Γι’ αυτό και το design ενός μπουκαλιού κατέχει σημαντικό ρόλο στην αρωματική διαδικασία. Λειτουργεί σαν ένα βασικό στοιχείο που οπτικοποιεί το συναίσθημα που προκαλεί το περιεχόμενό του. To ίδιο ισχύει για τις διαφημιστικές καμπάνιες: αφηγούνται ιστορίες, οι οποίες δημιουργούν εικόνες και γεννούν συναισθήματα που συνδέονται με το εκάστοτε άρωμα. Δεν περιγράφουν, ούτε αναλύουν συστατικά.
Τρία φθινοπωρινά αρώματα που πρέπει να τσεκάρεις
Φορώντας ένα άρωμα, μεταφέρεις την ιστορία που εκείνο διηγείται. Κατά μία έννοια, η ιστορία του γίνεται δική σου ιστορία.
Για παράδειγμα, το ανδρικό άρωμα Luna Rossa Ocean της Prada εμπνέεται από τη δύναμη του ανθρώπου που συναντά τη δύναμη της καινοτομίας. Πάνω στο υπερσύγχρονο ιστιοφόρο Luna Rossa βρίσκεται ο πρωταγωνιστής Jake Gyllenhaal. Ενσαρκώνει έναν περιπετειώδη άντρα, που συνδυάζει σωματική και πνευματική δύναμη και ξεπερνά τα όριά του. Η καμπάνια εκφράζει την πεποίθηση ότι χρησιμοποιώντας την τεχνολογία προς όφελός μας μπορούμε να έχουμε όραμα πέρα από το φαινομενικά εφικτό και να ανοίγουμε νέους ορίζοντες.
To Idôle της Lancôme είναι το άρωμα ενός νέου ιδανικού που κατακτούν οι γυναίκες παίζοντας με τους δικούς τους κανόνες και εμπνέοντας τους άλλους. Στην τρίτη του ενσάρκωση με το όνομα Aura, που κυκλοφορεί αυτή την εποχή, το Idôle μετατρέπεται σε μανιφέστο, σ’ ένα επίκαιρο κίνημα νέας γενιάς. Απευθύνεται σε ακόμα περισσότερες γυναίκες απ’ όλα τα κοινωνικά στρώματα. Και εμπνέει μια ισχυρή συλλογική δυναμική με στόχο να γίνουμε όλες είδωλα, δηλαδή η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας, καταρρίπτοντας κάθε προσωπικό ή κοινωνικό όριο. Εξίσου ριζοσπαστικό και πρωτοποριακό είναι και το λεπτεπίλεπτο, εξαιρετικά ελαφρύ μπουκάλι.
Μια διαφορετική, προσωπική ιστορία αφηγείται το Mumbai Noise της Byredo. Το unisex άρωμα αντλεί έμπνευση και ξυπνά αναμνήσεις από τα παιδικά χρόνια του Ben Gorham στην Ινδία. Εκεί, ο ιδρυτής του brand έζησε μαζί με την αδερφή και τη μητέρα του μέχρι τα έντεκά του χρόνια. Το άρωμα αναδίδει ευωδιές, γεύσεις και εικόνες από εκείνη την πρώτη περίοδο της ζωής του. Μπορεί να σε ταξιδέψει στην πολύβουη Βομβάη ή να ανοίξει ένα παράθυρο στη δική σου παιδική ηλικία.