ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ YOUTUBE
Ενώ το TikTok έχει αρχίσει να κερδίζει όλο και περισσότερους χρήστες, η μητρική εταιρεία του YouTube (που δεν είναι άλλη από την Google) φαίνεται ότι δεν θα μείνει «με σταυρωμένα τα χέρια». Ποια στρατηγική αποφάσισε να υιοθετήσει για να προσελκύσει περισσότερους δημιουργούς περιεχομένου;
Αποφασισμένοι να ανταγωνιστούν το TikTok φαίνεται ότι είναι οι άνθρωποι του YouTube και της μητρικής Google. Στην εκδήλωση «Made on YouTube», η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα δώσει σε δημιουργούς περιεχομένου περισσότερες ευκαιρίες για να κερδίσουν χρήματα μέσα από την πλατφόρμα.
Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτά τα κίνητρα που θα δοθούν από το YouTube σχετίζονται με την παραγωγή βίντεο μικρής διάρκειας, όπως είναι αυτά που κοινοποιούνται στο TikTok. Μπορεί το YouTube να είναι μία από τις κορυφαίες πλατφόρμες, με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, αλλά το TikTok φαίνεται να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος, με τη δημοφιλία του να αυξάνεται ιδιαίτερα στους εφήβους.
Τα νούμερα το αποδεικνύουν: Όπως διαβάζουμε στο περιοδικό Time, σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας μέτρησης εφαρμογών Sensor Tower ο μέσος όρος των μηνιαίων ενεργών χρηστών του TikTok αυξήθηκε κατά 234% το δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο του 2019, ενώ του YouTube αυξήθηκε μόνο κατά 29%.
Τι ανακοίνωσε το YouΤube
Η στρατηγική της εταιρείας φαίνεται να ακολουθεί τα updates που έκανε πρόσφατα το Instagram με την εισαγωγή των reels. Το YouΤube ανακοίνωσε ότι χαμηλώνει τα standards που απαιτούνται από τους δημιουργούς για να κερδίσουν χρήματα στην πλατφόρμα, εισάγοντας μια νέα πολιτική στην κατηγορία Shorts, την υπηρεσία κοινοποίησης βίντεο τύπου TikTok, όπου τα βίντεο μπορούν να έχουν διάρκεια έως 60 δευτερόλεπτα. Η εταιρεία δήλωσε ότι σχεδιάζει να δώσει στους δημιουργούς των Shorts το 45% των εσόδων που παράγονται από τις διαφημίσεις που παίζουν ανάμεσα στα βίντεο. Η στρατηγική θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τις αρχές του 2023.
Όπως αναφέρει το δίκτυο CNBC, οι τακτικοί δημιουργοί βίντεο στο YouTube κερδίζουν το 55% των εσόδων από τις διαφημίσεις που παίζουν πριν ή κατά τη διάρκεια των βίντεο τους. Στα Shorts, οι διαφημίσεις δεν συνδέονται με συγκεκριμένα βίντεο, αλλά τρέχουν ανάμεσα στα βίντεο και στις ροές Shorts. Μέχρι τώρα, ο μόνος τρόπος να βγάλει κάποιος χρήματα από το Shorts ήταν μέσω ενός ταμείου ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων που πλήρωνε τους πιο δημοφιλείς δημιουργούς στο Shorts, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2021.
Όπως αναφέρει το επίσημο blog του YouTube, μέχρι τώρα οι δημιουργοί του YouTube έβγαζαν χρήματα μόνο αν είχαν τουλάχιστον 1.000 συνδρομητές και το κοινό παρακολουθούσε τουλάχιστον 4.000 ώρες από τα βίντεό τους. Το κριτήριο αυτό δεν θα αλλάξει, απλά με τα νέα δεδομένα, οι δημιουργοί με 1.000 συνδρομητές και 10 εκατομμύρια προβολές σε Shorts σε διάστημα 90 ημερών θα μπορούν επίσης να κερδίσουν χρήματα από το περιεχόμενό τους, κάνοντας αίτηση για το YouTube Partner Program (YPP).
Το αν τελικά το Shorts θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν τα βίντεο στο TikTok και να αποκτήσουν ανάλογη δύναμη μένει να αποδειχθεί στην πράξη.