© Deutsche Telekom

ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΟΥ; ΙΣΩΣ ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΕ ΠΕΙΣΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ

Δημοσιεύεις φωτογραφίες των παιδιών σου; Δες σε τι κίνδυνο μπορεί να τα βάζεις, στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.

Μια νέα διαφημιστική καμπάνια με βίντεο που δημιουργήθηκε μέσω τεχνητής νοημοσύνης συγκεντρώνει εκατομμύρια προβολές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάνοντας τους γονείς ανά τον κόσμο να αναθεωρούν αναφορικά με τις πληροφορίες και τις φωτογραφίες που κοινοποιούν δημόσια σχετικά με τα παιδιά τους.

Το βίντεο που δημιουργήθηκε από τον γερμανικό πάροχο τηλεπικοινωνιών Deutsche Telekom χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνητής νοημοσύνης για να «μεγαλώσει» εικονικά μια 9χρονη, ονόματι Ella, και να δείξει πώς μπορεί να γίνει κατάχρηση στα ψηφιακά ίχνη ενός παιδιού, καταστρέφοντας τη ζωή του.

«Ξέρω ότι για εσάς αυτές οι εικόνες είναι απλά όμορφες αναμνήσεις, όμως για άλλους είναι δεδομένα», λέει η Ella στους γονείς της που την παρακολουθούν μέσω μιας μεγάλης κινηματογραφικής οθόνης. «Και για εμένα, μπορεί να είναι η αρχή για ένα φρικτό μέλλον».

Δες στο βίντεο πώς μπορεί να γίνει κατάχρηση στις φωτογραφίες των παιδιών στο διαδίκτυο

Τόσο την Ella όσο και τους γονείς υποδύονται ηθοποιοί. Στο βίντεο βλέπουμε πόσο συχνά μοιράζονται παιδικές φωτογραφίες της από ανέμελες στιγμές, χωρίς να φαντάζονται πόσο κακό μπορεί να της προκαλέσουν στο μέλλον.

Και παρόλο που όλο το βίντεο αποτελεί προϊόν φαντασίας, το προειδοποιητικό μήνυμα που μεταφέρει είναι εντελώς αληθινό. Ο καθένας μας θα μπορούσε να είναι στη θέση αυτών των γονιών. Και η Ella, θα μπορούσε να εκπροσωπεί ολόκληρη τη γενιά των σημερινών παιδιών.

Δημοσιεύεις φωτογραφίες των παιδιών σου; Ίσως αυτή η διαφήμιση σε πείσει να σταματήσεις
© Deutsche Telekom

Οι ειδικοί που ασχολούνται με την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο δεν σταματούν να το λένε: Από τη στιγμή που μία φωτογραφία κοινοποιείται στο διαδίκτυο είναι πολύ δύσκολο να ελέγξεις το πού θα καταλήξει.

Την ίδια ώρα, κάθε άτομο, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, έχει το δικαίωμα να αποφασίζει μόνο του για την ψηφιακή του ταυτότητα. Κι όμως, όπως αναφέρει η Deutsche Telekom, μέχρι την ηλικία των 5 ετών το μέσο παιδί έχει ήδη 1.500 φωτογραφίες του δημοσιευμένες, χωρίς βέβαια τη συναίνεσή του, από τους ανθρώπους που εμπιστεύεται περισσότερο στον κόσμο: Τους γονείς του. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι μέχρι το 2030 τα δύο τρίτα όλων των υποθέσεων κλοπής ταυτότητας θα περιλαμβάνουν τέτοιες φωτογραφίες. Δημοσιεύοντας άκριτα φωτογραφίες των παιδιών στο διαδίκτυο οι κηδεμόνες κινδυνεύουν άθελά τους να εκθέτουν τα παιδιά σε κατάχρηση του ψηφιακού προφίλ τους από κακόβουλους, απατεώνες και παιδόφιλους που μπορεί να απειλήσουν το απόρρητο και την ασφάλειά τους.

Δημοσιεύεις φωτογραφίες των παιδιών σου; Ίσως αυτή η διαφήμιση σε πείσει να σταματήσεις
© Deutsche Telekom

Οι γονείς οφείλουν να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες

Η εταιρεία επισημαίνει ότι η συμμετοχή στις ψηφιακές πλατφόρμες απαιτεί και ψηφιακές δεξιότητες. Ειδικά οι γονείς οφείλουν να γνωρίζουν πώς να προστατεύουν το απόρρητο των παιδιών τους στο διαδίκτυο και να μειώνουν το ρίσκο. Και ο πιο σίγουρος τρόπος να το κάνουν αυτό είναι κοινοποιώντας φωτογραφίες και πληροφορίες των παιδιών τους αποκλειστικά σε ιδιωτικά άλμπουμ και κλειστές ομάδες με μέλη της οικογένειας και φίλους.

Αντίστοιχα πρέπει και να μιλήσουν από νωρίς στα παιδιά τους για την διαδικτυακή τους ασφάλεια και να τα εκπαιδεύσουν στις απαραίτητες ρυθμίσεις για πιο ιδιωτικά προφίλ. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ότι από τη στιγμή που δημοσιοποιούν κάτι στο διαδίκτυο, αυτό δεν γυρίζει πίσω.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.