iStock

5 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ

Έχετε πάει τριήμερο μαζί με την παρέα και έχετε πολλές ώρες ταξίδι μπροστά σας; Ή μήπως έχετε όρεξη για ένα χαλαρό παιχνίδι με την οικογένεια μετά το Κυριακάτικο τραπέζι, χωρίς να χρειάζεται να στήσετε ολόκληρο επιτραπέζιο; Σας έχουμε κάποιες προτάσεις για μικρούς και μεγάλους για να περάσει ευχάριστα η ώρα.

Τα ομαδικά παιχνίδια που δεν απαιτούν κάρτες αλλά μπορείς να τα παίξεις ανά πάσα στιγμή με τους δικούς σου ανθρώπους είναι ένας από τους πιο δημιουργικούς και διασκεδαστικούς τρόπους να περάσεις χρόνο μαζί τους. Σου δίνουν την δυνατότητα να αφήσεις για λίγο το κινητό όσο βρίσκεσαι με παρέα στο σπίτι ή σε κάποιο ταξίδι, και να γνωρίσεις λίγο καλύτερα τους άλλους μέσα από το παιχνίδι.

Οι προτάσεις που ακολουθούν, λοιπόν, είναι για όσους αγαπάνε ακόμα τα ομαδικά παιχνίδια και δεν έχουν μαζί τους κάποιο επιτραπέζιο.

1. Παλέρμο

Είναι ένα από τα πιο κλασικά ομαδικά παιχνίδια και μπορεί να οδηγήσει σε ατελείωτες συζητήσεις και ευφάνταστες επιχειρηματολογίες. Κάθε φορά που «πέφτει η νύχτα στο Παλέρμο» γίνονται απίστευτες συνωμοσίες και όλοι πρέπει να είναι πολύ παρατηρητικοί.

Πώς παίζεται

Πρόκειται για την ιστορία των δυο δολοφόνων/μαφιόζων και των αστυνομικών/ρουφιάνων ή του καρφιού (τους ίδιους ρόλους μπορείτε να τους βρείτε με πολλές ονομασίες) που προσπαθούν να «σκοτώσουν» πρώτοι την άλλη πλευρά για να καταφέρουν να κερδίσουν. Στην ιστορία αυτή μπορούν να πάρουν μέρος πάρα πολλοί ρόλοι πέρα από τους απλούς πολίτες (ο γιατρός, η τρέλα, οι ερωτευμένοι κ.ά.) μπερδεύοντας το μυστήριο ακόμα περισσότερο. Τους κανόνες αναλυτικά μπορείτε να τους βρείτε στο διαδίκτυο και να επιλέξετε όποια εκδοχή σας ταιριάζει περισσότερο. Για κάποια έξτρα τιπς μπορείτε να δείτε κι εδώ.

Για να καθορίσετε τι θα είναι ο καθένας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια τράπουλα ή να γράψετε σε χαρτάκια και να τα μοιράσετε με τυχαία σειρά. Σε περίπτωση που παίξετε το παιχνίδι μαζί με μικρά παιδιά, ενδεχομένως να θέλετε να μετονομάσετε κάποιους από τους ρόλους.

2. Αυτό με τα χαρτάκια… στο κούτελο ή κάτι σαν «μάντεψε ποιος»

Μπορεί να το έχεις δει στην ταινία «Inglorious Basterds» ή να το θυμάσαι από τα παιδικά σου χρόνια. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που χρειάζεται απλά ένα στιλό και (ιδανικά) ένα πακέτο post-it.

Πώς παίζεται

Οι παίκτες γράφουν το όνομα ενός προσώπου γνωστού στην παρέα ή διάσημου (από τον Harry Styles και τον Harry Potter μέχρι τον Σιδηρόπουλο ή τον κάποιο παλιό συμμαθητή σας) και το κολλάνε στο κούτελο του διπλανού τους. Το παιχνίδι ξεκινάει όταν όλοι έχουν γράψει ένα όνομα και το έχουν κολλήσει στο μέτωπο εκείνου που του αντιστοιχεί, ώστε να το ξέρουν όλοι εκτός από τον ίδιο.

5 παιχνίδια για όλες τις ηλικίες αν δεν έχεις μαζί σου επιτραπέζια
iStock

Όταν έρθει η σειρά του, κάθε παίχτης προσπαθεί να βρει ποιο πρόσωπο είναι γραμμένο στο χαρτάκι που έχει κολλημένο στο κούτελο του κάνοντας  ερωτήσεις κλειστού τύπου (που να μπορούν να απαντηθούν με «ναι» ή «όχι»). Π.χ. Είμαι γυναίκα; Είμαι υπαρκτό πρόσωπο; Έχω πεθάνει; κ.ο.κ. Αν οι υπόλοιποι απαντήσουν «ναι», συνεχίζει με επόμενη ερώτηση, ενώ αν απαντήσουν «όχι» χάνει τη σειρά του και ρωτάει ο επόμενος για να βρει τη δική του ταυτότητα. Το παιχνίδι συνεχίζεται κυκλικά μέχρι να αποκαλυφθούν όλα τα ονόματα.

3. Connect ή ένας περίπλοκος «κατάσκοπος»

Πρόκειται για ένα από τα παιχνίδια που δεν χρειάζεται τίποτα άλλο πέρα από τη σκέψη και τη φαντασία σου. Μοιάζει πολύ με το παιχνίδι «Κατάσκοπος» ή «Spy», αλλά οι κανόνες το καθιστούν ελαφρώς πιο περίπλοκο, όπως και πιο διασκεδαστικό μόλις το καταλάβεις. Ανάλογα λοιπόν με την ηλικία και το επίπεδο των παικτών μπορείτε να επιλέξετε ποια version θα παίξετε.

Πώς παίζεται ο Κατάσκοπος

Ένας παίκτης επιλέγει ένα αντικείμενο από το περιβάλλον γύρω του (π.χ. ένα μαύρο παλτό) και δίνει στους υπόλοιπους το πρώτο γράμμα της λέξης (π.χ. «π» για «παλτό»). Διαφορετικά μπορεί να δώσει μια περιγραφή (π.χ. «είναι μαύρο»). Οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει με ερωτήσεις να βρουν ποιο αντικείμενο έχει επιλέξει.

Πώς παίζεται το Connect

Ένα άτομο σκέφτεται μια λέξη στην οποία θα βασιστεί το παιχνίδι. Η λέξη αυτή δεν πρέπει να είναι όνομα (υπαρκτού ανθρώπου ή τοποθεσίας), αλλά ένα αντικείμενο ή μια αφηρημένη έννοια (άσε τη φαντασία σου να ταξιδέψει ανάμεσα σε καλλιτεχνικά ρεύματα και αντικείμενα που δεν υπάρχουν πια).

Μόλις το άτομο διαλέξει μια λέξη, φανερώνει στους υπόλοιπους το πρώτο γράμμα της. Από εκεί ξεκινάει το παιχνίδι και οι υπόλοιποι κάνουν ερωτήσεις, είτε με τη σειρά είτε όποιος έχει σκεφτεί κάτι. Προσοχή, οι απαντήσεις των ερωτήσεων πρέπει να οδηγούν σε μονολεκτική απάντηση που θα ξεκινάει από το ίδιο γράμμα (ή τα γράμματα, αργότερα) που τους φανερώνει το άτομο. Αν δηλαδή η λέξη που έχει επιλέξει είναι «ακουστικά» και τα άτομα ξέρουν το γράμμα «α», μια πιθανή ερώτηση προς αυτόν θα ήταν: Είναι κάτι που κουβαλάς στην τσάντα σου; Αν εκεί το άτομο σκεφτεί μια ρεαλιστική απάντηση, όπως το «όχι, δεν είναι άρωμα», το παιχνίδι συνεχίζεται με επόμενες ερωτήσεις και το άτομο κερδίζει εκείνο τον γύρο.

5 παιχνίδια για όλες τις ηλικίες αν δεν έχεις μαζί σου επιτραπέζια
iStock

Αν όμως η ερώτηση δεν είναι τόσο γενική και τον εγκλωβίσει κάποιος με μια πιο συγκεκριμένη ερώτηση, για την οποία το άτομο δεν μπορεί να σκεφτεί κάποια εναλλακτική επιλογή ή να βρει την λέξη που ταιριάζει, τότε χάνει και αναγκάζεται να φανερώσει το επόμενο γράμμα της δικής του λέξης.

Για παράδειγμα, αν στην περίπτωση της ερώτησης «Έτσι ονομάζεται η διαδικασία κατά την οποία αποθηκεύεις χρήματα στην άκρη για μελλοντική χρήση;» το άτομο δεν σκεφτεί τη λέξη «αποταμίευση», χάνει αφού δεν μπορεί να σταθεί κάποια άλλη απάντηση. Από κει και πέρα οι υπόλοιποι συνεχίζουν με νέες ερωτήσεις, που οι απαντήσεις πρέπει να ταιριάζουν και με τα δύο γράμματα, σε αυτή την περίπτωση «ακ..» (όπως ακτή, ακτίνα κ.ο.κ.). Οι ερωτήσεις δεν χρειάζεται να στοχεύουν στην λέξη που ψάχνουν αναγκαστικά, αρκεί για αρχή να «κερδίσουν» κάποια παραπάνω γράμματα για να μπορέσουν να πλησιάσουν τη νίκη.

Σημαντικός παράγοντας για τις ερωτήσεις, είναι να έχει κάνει έστω και ένας από τους υπόλοιπους παίκτες «connect» με την ερώτηση του συμπαίκτη του, προκειμένου να επιβεβαιώνεται η ρεαλιστική βάση πάνω στην οποία γίνονται οι ερωτήσεις. Δεν χρειάζεται να έχουν σκεφτεί την ίδια ακριβώς λέξη, αλλά έστω μία που θα απαντάει την ερώτηση (π.χ. στην ερώτηση «είναι κάτι που κουβαλάς στην τσάντα σου;» μπορεί αυτός που έκανε την ερώτηση να είχε στο νου του τη λέξη «ασπιρίνη», ένας άλλος παίκτης να έκανε connect με τη λέξη «αποσμητικό» και τελικά το άτομο που έχει βάλει τη λέξη που ψάχνουν να απαντήσει «άρωμα»). Τότε ο γύρος είναι έγκυρος και κερδίζει το τελευταίο άτομο. Αν κανένας από τους συμπαίκτες δεν έχει κάνει connect και ούτε το άτομο που ερωτήθηκε μπορεί να απαντήσει κάτι, τότε δεν είναι υποχρεωμένο να αποκαλύψει επόμενο γράμμα.

Όταν όμως έχουν υποψία για τη λέξη που έχει βάλει το άτομο και κάνουν μια ερώτηση που η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι αυτή η λέξη, τότε το άτομο χάνει, αφού είναι εγκλωβισμένο να απαντήσει μόνο με αυτή (π.χ. «ακούμε μουσική με αυτά;»). Διαφορετικά αν κάποιος πιστεύει ότι έχει βρει τη λέξη που ψάχνουν, μπορεί να τη δηλώσει διακινδυνεύοντας να βγει από το παιχνίδι αν τελικά δεν είναι η σωστή.

4. Εσύ μπαίνεις στο πάρτι;

Το παιχνίδι «μπαίνω στο πάρτι» ή αλλιώς «πορτιέρης» είναι βασισμένο στα μοτίβα. Είναι ένας πολύ δημιουργικός τρόπος να προβληματιστείς και να καταφέρεις να σκαρφιστείς περίπλοκους συνδυασμούς.

Πώς παίζεται

Το άτομο που επιλέγει το μοτίβο ξεκινάει λέγοντας «μπαίνω στο πάρτι με ένα…» και λέει ένα αντικείμενο βασισμένο στο μοτίβο που έχει διαλέξει. Τα υπόλοιπα άτομα προσπαθούν να μαντέψουν ποιο είναι το μοτίβο κάνοντας προτάσεις για το αν «μπαίνουν» και παρατηρώντας αντίστοιχα σε ποιες περιπτώσεις μπαίνουν ή όχι και οι υπόλοιποι. Δεν κερδίζει εκείνος που καταφέρει να «μπει στο πάρτι» αλλά αυτός που θα ανακαλύψει το μοτίβο. Αν π.χ. κάποιος παίκτης ρωτήσει αν μπαίνει με ένα αμάξι» και του πει ο πορτιέρης «ναι», και ο επόμενος τον ρωτήσει «αν μπαίνει με ένα αερόστατο» και του πει «όχι», τότε στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει διαλέξει το μοτίβο να είναι όποια λέξη τονίζεται στην παραλήγουσα. Άλλοι συνδυασμοί μπορεί να είναι ό,τι αρχίζει από το ίδιο γράμμα με το όνομα εκείνου που το λέει, με το τελευταίο γράμμα της προηγούμενης λέξης που ειπώθηκε ή το πρώτο γράμμα του επιθέτου του επόμενου κατά σειρά παίκτη. Το παιχνίδι αυτό παίζεται με 3 άτομα και πάνω.

5. Διαχρονικός αναπτήρας

Πρόκειται για ένα γνωστό παιχνίδι που, παρότι έχει διχάσει πολλές παρέες, συνεχίζει να αποτελεί βασική επιλογή. Πρωταγωνιστές είναι οι συμμετέχοντες και οι μεταξύ τους σχέσεις. Κρυφές επιθυμίες, όνειρα και ντροπιαστικές στιγμές μπορεί να έρθουν στην επιφάνεια και να ταράξουν την ηρεμία της παρέας. Είναι στο χέρι σας λοιπόν αν θα πάρετε το ρίσκο!

5 παιχνίδια για όλες τις ηλικίες αν δεν έχεις μαζί σου επιτραπέζια
iStock

Πώς παίζεται

Επιλέγετε είτε έναν αναπτήρα όπως «παραδοσιακά» συνηθίζεται είτε κάτι παρόμοιο. Ο πρώτος παίκτης επιλέγει ένα συμπαίκτη του και του θέτει ψιθυριστά μια ερώτηση για την παρέα, π.χ. Ποιος θεωρείς ότι έχει καλύτερη αίσθηση του χιούμορ; Ο παίκτης χωρίς να αποκαλύψει την ερώτηση, παραδίδει το αντικείμενο/αναπτήρα στο άτομο που θεωρεί ότι ταιριάζει στην ερώτηση που του έκαναν. Με τη σειρά του κάνει εκείνος μια ερώτηση στο άτομο που μόλις παρέδωσε τον αναπτήρα και αντίστοιχα επιλέγει κάποιον άλλον. Είτε μόλις επιστρέψει ο αναπτήρας στον πρώτο παίκτη είτε μετά από έναν αριθμό ερωτήσεων που θα συμφωνήσετε (π.χ. 5 ή 10), ο γύρος τελειώνει και αποκαλύπτετε τις ερωτήσεις που είχαν τεθεί έως τότε.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.