3 ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Μετά από ένα καλοκαίρι που πολλοί σκεφτήκαμε ότι οι διακοπές στα νησιά γίνονται όλο και πιο απρόσιτες, ανακαλύψαμε ευτυχώς 3 προορισμούς που ελπίζουμε να μείνουν τόσο οικονομικοί.

Είναι Σεπτέμβρης, αλλά το μυαλό σου μπορεί να τρέχει ακόμη σε νησιά και παραλίες, δροσερά ποτά και αξέχαστες στιγμές με φίλους και οικογένεια. Πολλοί από εμάς που έχουμε ακόμα περιθώριο, ή που απλώς δεν καταφέραμε να κλείσουμε κάτι και να φύγουμε το προηγούμενο διάστημα, ψάχνουμε σαν τρελοί την τέλεια και κυρίως οικονομική ευκαιρία για ολιγοήμερες διακοπές, με την ελπίδα να συνεχιστεί η καλοκαιρία.

Αναζητούμε έναν προορισμό που να συνδυάζει φυσική ομορφιά, καλό φαγητό, μαγευτικές παραλίες και ταυτόχρονα λογικές τιμές. Κάτι που μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο, αλλά πίστεψέ με, δεν είναι τόσο όσο φαίνεται. Υπάρχουν ακόμα στη χώρα μας κρυφά διαμάντια που μπορούν να προσφέρουν όλα αυτά και ακόμη περισσότερα, χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουμε μια περιουσία.

Σήμερα θα σου μιλήσω, λοιπόν, για τρία νησιά που επισκέφθηκα και μπορώ να σου εγγυηθώ ότι εκεί θα απολαύσεις πραγματικές διακοπές χωρίς υπερβολικά έξοδα!

Ικαρία

Στην Ικαρία έχω περάσει πολλά καλοκαίρια της ζωής μου και μπορώ πια με σιγουριά να πω ότι θα περνούσα άλλα τόσα. Αυτός ο παράδεισος ηρεμίας και χαλάρωσης έχει άλλωστε μια μαγική αύρα, που σε κάνει να νιώθεις καλύτερα και από το σπίτι σου – κάτι που μόνο αν επισκεφτείς το νησί μπορείς να το αντιληφθείς!

iStock

Φέτος, ξεκινήσαμε το ταξίδι μας με το συμβατικό πλοίο (κάνει γύρω στις 7 ώρες) από τον Πειραιά για τον Εύδηλο, το ένα από τα δύο λιμάνια του νησιού, και το εισιτήριο κόστισε περίπου στα 59 ευρώ ανά άτομο. Ναι, η τιμή μπορεί να μην ακούγεται εξαιρετικά οικονομική, αλλά για τελευταία στιγμή είναι όντως τίμια. Εκτός αυτού, η ζωή στην Ικαρία είναι αρκετά φθηνή, όπως και η διαμονή.

Για τη διαμονή ευτυχώς είχαμε προνοήσει, κλείνοντας δωμάτιο λίγες μέρες πριν στο Γιαλισκάρι, έναν πανέμορφο παραθαλάσσιο οικισμό που είναι πολύ κοντά σε όλα, ιδίως στην παραλία της Μεσακτής που ήταν, είναι και θα είναι αγαπημένη μας! Για ένα δίκλινο δωμάτιο σε κατάλυμα με θέα στο Αιγαίο πληρώσαμε γύρω στα 60 ευρώ το βράδυ. Για ακόμη πιο οικονομική διαμονή, βέβαια, πάντα υπάρχει και η δυνατότητα του κάμπινγκ, αν είσαι τέτοιος τύπος, και η Ικαρία φημίζεται για τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών που κάνουν κάμπινγκ κάθε χρόνο στο νησί.

iStock

Επειδή πρόκειται για μεγάλο νησί, θα σε συμβούλευα να πας με όχημα ή να νοικιάσεις εκεί (κοστίζει γύρω στα 50 ευρώ τη μέρα), ειδικά αν είστε μεγάλη παρέα και θέλετε να εξερευνήσετε άνετα τους κρυμμένους θησαυρούς του τόπου. Διαφορετικά, μπορείτε πάντα να κάνετε το –συνηθισμένο εδώ– ωτοστόπ, πάντα με προσοχή!

Όσον αφορά τη ζωή σε αυτό το μαγικό μέρος, που φημίζεται για την απλότητά του, θα πρέπει να ξέρεις ότι εδώ σίγουρα μπορείς να περάσεις καλά, με λίγα και καλά!

iStock

Αρχικά, η Ικαρία είναι γνωστή για τις πολλές ανοργάνωτες παραλίες της, τις οποίες προτιμούν οι περισσότεροι που επισκέπτονται το νησί. Μετά το μπάνιο, πολλές παραδοσιακές ταβέρνες σε περιμένουν να απολαύσεις τα πλούσια, τοπικά πιάτα και τα φρέσκα θαλασσινά του νησιού, με το μέσο κόστος ενός γεύματος να κυμαίνεται στις περισσότερες γύρω στα 10-15 ευρώ το άτομο. Πολλές από αυτές μάλιστα προσφέρουν και καταπληκτική θέα στη θάλασσα, όπως εκείνη που βρίσκεται πάνω από την παραλία του Να, την οποία επισκεφτήκαμε ουκ ολίγες φορές!

Το νησί διαθέτει και κάποια πολύ γραφικά μπαράκια, κυρίως στο δημοφιλές χωριό, τον Χριστό Ραχών, όπου μπορείς να χαλαρώσεις στους ρυθμούς της μουσικής και να απολαύσεις το ποτό σου σε λογικές τιμές!

Κεφαλονιά

Από το Αιγαίο φύγαμε για Ιόνιο και συγκεκριμένα για το μεγαλύτερο νησί των Επτανήσων, την Κεφαλονιά, έναν τόπο καταπράσινο, που φημίζεται για τις εντυπωσιακές παραλίες και για το «ταλέντο» του να μπορεί να συνδυάζει μοναδικά την πολυτέλεια με την προσιτότητα.

Εμείς επιλέξαμε να φτάσουμε οδικώς στο λιμάνι της Κυλλήνης και από εκεί να πάρουμε το καράβι, που κάνει 1,5 ώρα περίπου και το κόστος του ήταν 15 ευρώ το άτομο και 45 ευρώ το αυτοκίνητο.

3 ελληνικά νησιά που παραμένουν πραγματικά οικονομικά
iStock

Η αλήθεια είναι ότι στην Κεφαλονιά δεν είχαμε προλάβει να κλείσουμε κανένα κατάλυμα. Πήγαμε αφενός με τη σκέψη ότι πρόκειται για μεγάλο νησί ενώ, για να είμαστε ειλικρινείς, το ότι είχαμε γνωστούς εκεί μας εξασφάλιζε ότι τουλάχιστον δεν θα κοιμόμασταν στο δρόμο.

Με ένα σύντομο ψάξιμο μπορέσαμε να κλείσουμε ένα αρκετά αξιοπρεπές δίκλινο δωμάτιο με 55 ευρώ τη βραδιά. Το ξενοδοχείο βρισκόταν στη Λάσση, την πιο τουριστική περιοχή της Κεφαλονιάς, δίπλα στο Αργοστόλι.

Κεφαλονιά
iStock

Καθώς είχαμε πάρει μαζί το αυτοκίνητο, είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε σε όλο το νησί και να δούμε τις πανέμορφες παραλίες και τις καταπράσινες γωνιές του. Απολαύσαμε το μπάνιο μας στην Αντίσαμο, με τα καταγάλανα νερά, και την επόμενη μέρα στον μοναδικό Μύρτο με τα μεγάλα κύματα. Σε όλες βέβαια είχαμε πάει οργανωμένοι, με ομπρέλες, νερά καθώς και τα δικά μας σνακ και ποτά, οπότε δεν χρειάστηκε να ξοδέψουμε επιπλέον χρήματα.

Η Κεφαλονιά έχει πραγματικά πολλά εντυπωσιακά μέρη να δεις και πραγματικά κάτι για κάθε γούστο και κάθε «τσέπη». Ένα τέτοιο σημείο είναι η Σάμη, όπου φάγαμε εξαιρετικά φαγητά σε μια από τις τοπικές ταβέρνες της (ανάμεσά τους κρεατόπιτα αλλά και μάντολες) και, προς έκπληξή μας, δεν πληρώσαμε πάνω από 20 ευρώ το άτομο.

Θάσος

Το ταξίδι μας θα ολοκληρωθεί με την καταπράσινη Θάσο ή αλλιώς «το σμαράγδι του Βορείου Αιγαίου», έναν τόπο ιδανικό για τους λάτρεις της φύσης και σίγουρα για εκείνους που προτιμούν ήρεμες και ξεκούραστες διακοπές.

Η αλήθεια είναι ότι στη Θάσο πας πιο εύκολα αν μένεις στη Βόρεια Ελλάδα, μιας και μπορείς να πας είτε από το λιμάνι της Κεραμωτής (κοντά στην Καβάλα), σε περίπου 40 λεπτά, είτε από το λιμάνι της Καβάλας, σε περίπου 1,5 ώρα.

iStock

Εμείς ξεκινήσαμε από το λιμάνι της Κεραμωτής, με το εισιτήριο να κοστίζει μόλις 5 ευρώ το άτομο, ενώ για το αυτοκίνητο πληρώσαμε μόλις 20 ευρώ. Ξέρω, σκέφτεσαι πως η Θάσος είναι πολύ μικρή για να πάρεις αμάξι, αλλά σε πληροφορώ πως δεν είναι, και το αμάξι θα σε βολέψει πολύ!

Όσο για τη διαμονή, οι επιλογές και εδώ ήταν πολύ οικονομικές, κάτι που σίγουρα δεν περιμέναμε. Μείναμε στο Λιμένα, την πρωτεύουσα και λιμάνι του νησιού, σε ένα κατάλυμα όπου το δίκλινο δωμάτιο μας πήγε γύρω στα 55 ευρώ το βράδυ.

Θάσος
iStock

Οι ημέρες μας στη Θάσο ήταν πραγματικά γεμάτες χαλάρωση αλλά και λίγη εξερεύνηση. Άλλωστε, πώς θα γινόταν να επισκεφτείς έναν τέτοιο τόπο και να μην τον εξερευνήσεις απ’ άκρη σ’ άκρη;

Μια από τις αγαπημένες μας παραλίες ήταν η Χρυσή Αμμουδιά, με τα καταγάλανα νερά και την ατελείωτη αμμουδιά. Εννοείται ότι φέραμε και πάλι τις δικές μας ομπρέλες και όλα τα απαραίτητα, τα οποία μάλιστα μας «κράτησαν» στην παραλία μέχρι το ηλιοβασίλεμα. Ακόμα μια παραλία που μας κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν η εξωτική Σαλιάρα, που μας βόλεψε καθώς ήταν και σε κοντινή απόσταση από το δωμάτιό μας.

3 ελληνικά νησιά που παραμένουν πραγματικά οικονομικά
iStock

Στη Θάσο θα βρεις πολλές παραδοσιακές ταβέρνες που σερβίρουν πραγματικά πεντανόστιμα πιάτα. Δοκιμάσαμε φρέσκα θαλασσινά, όπως γαρίδες σαγανάκι και ψητό χταπόδι, με το κόστος του γεύματος να μην ξεπερνά τα 12 ευρώ το άτομο. Οι παραθαλάσσιες καφετέριες και τα μπαρ αποτελούν επίσης ιδιαίτερα οικονομικές επιλογές για ποτό και καφέ.

Τελευταίο μα πάρα πολύ σημαντικό αν βρεθείς στη Θάσο είναι να μην παραλείψεις να εξερευνήσεις τα μοναδικά της αξιοθέατα στον Λιμένα, όπως είναι το Αρχαίο Θέατρο και το Αρχαιολογικό Μουσείο Θάσου.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.