ΟΙ ΠΙΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΑΜΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΠΟΤΕ
Ένας διαγωνισμός με φωτογραφίες γάμου από 63 χώρες του κόσμου συγκέντρωσε λήψεις που ξεφεύγουν με διάφορους τρόπους από τα καθιερωμένα.
Μέχρι πού θα έφτανες για να έχεις πραγματικά εντυπωσιακές φωτογραφίες γάμου; Για πολύ κόσμο, το θέμα αρχίζει και τελειώνει με την επιλογή του φωτογράφου, με τους περισσότερους να έχουν λίγο-πολύ πανομοιότυπη μέθοδο δράσης.
Υπάρχουν βέβαια και τα ζευγάρια που καταβάλουν λίγη έως πολλή περισσότερη προσπάθεια. Γνωρίζω π.χ. νύφη που το πρωί μετά τον γάμο της επανέλαβε όλη την προετοιμασία (μακιγιάζ και μαλλιά) για να βγάλει με τον νέο της σύζυγο φωτογραφίες με το φως της μέρας. Όπως γνωρίζω ζευγάρι που έφυγε για γαμήλιο ταξίδι στη Σαντορίνη και κανόνισε να τους συνοδεύσουν οι φωτογράφοι, για να φωτογραφηθούν με νυφικό και γαμπριάτικο κοστούμι στο ομολογουμένως ιδιαίτερο αυτό τοπίο (το επιπλέον κόστος δεν ήταν μεγάλο και η αλήθεια είναι ότι το αποτέλεσμα ότι τους δικαίωσε).
Αν όμως θέλουμε να μιλήσουμε για πραγματικά εντυπωσιακές φωτογραφίες γάμου, ο πήχης ανεβαίνει δραματικά αν δει κανείς τις φωτογραφίες που διακρίθηκαν στον 8ο διαγωνισμό International Wedding Photographer of the Year. Γιατί ναι, υπάρχει κι αυτός ανάμεσα στους κάθε είδους διαγωνισμούς φωτογραφίας που γίνονται ανά τον κόσμο και αφορούν από πανοραμικά τοπία μέχρι αστείες φωτογραφίες ζώων. Αν αναρωτιέσαι για την εμβέλειά του, να πούμε ότι έχει έδρα την Αυστραλία και δέχτηκε περισσότερες από 2.000 φωτογραφίες από 450 φωτογράφους και 63 χώρες του κόσμου.
Η φωτογραφία γάμου που απέσπασε την κορυφαία διάκριση του διαγωνισμού τραβήχτηκε στην Ισλανδία από την Bettina Vas και ήταν επίσης η καλύτερη στην κατηγορία Epic Location.
«Ως φωτογράφος, έχω το προνόμιο να απαθανατίζω μερικές από τις πιο μοναδικές και συναρπαστικές στιγμές στη ζωή των ανθρώπων», λέει η φωτογράφος. «Όταν όμως η Mauli και ο Christian επικοινώνησαν μαζί μου λέγοντας ότι σκέφτονταν να παντρευτούν στην κορυφή ενός παγετώνα στην Ισλανδία, ήξερα ότι θα ήταν κάτι πραγματικά ξεχωριστό. […] Για να φτάσεις εκεί, απαιτείται πεζοπορία και κατάβαση με επικεφαλής εκπαιδευμένο οδηγό παγετώνα».
Η ίδια επιμελήθηκε και το παρακάτω βίντεο, απαθανατίζοντας όλη την περιπέτεια των συμμετεχόντων!
Με την ίδια λήψη, η Bettina Vas ήταν η μεγάλη νικήτρια του διαγωνισμού και στην κατηγορία Emerging Artist και πήρε δώρα αξίας άνω των 6.500 δολαρίων.
Η δεύτερη καλύτερη φωτογραφία γάμου του διαγωνισμού ξεχώρισε στην κατηγορία Dance Floor και τραβήχτηκε στην Πολωνία από την Ewelina Puk.
«Το μέρος όπου βρισκόμασταν είχε κάτι ιδιαίτερο», λέει η ίδια. «Μια αυλή κάστρου με γυάλινη οροφή, τοίχους καλυμμένους με κισσό και τραπέζια που στολισμένα με άφθονα λευκά λουλούδια και πρασινάδες. Καθώς ο ήλιος έδυε, ολόκληρος ο χώρος φωτιζόταν μόνο από κεριά και μερικούς προβολείς. Πριν ξεκινήσω να φωτογραφίζω, μου αρέσει να κάνω μια βόλτα στον χώρο, απλά για να έχω μια συνολική αίσθηση. Έτσι, βρήκα ένα παράθυρο με θέα σε ολόκληρη την πίστα χορού. […] Όταν τελικά ανέβηκα επάνω, είδα μια αντίθεση που με γοήτευσε. Το μισό πλάνο ήταν ζωντανό – μουσική, καπνός, χορός. Το άλλο μισό ήρεμο και φωτισμένο με κεριά, σαν τίποτα να μην μπορούσε να το διαταράξει».
Στην κατηγορία Couple Portrait διακρίθηκε o Andri Tei, που ξεκίνησε να φωτογραφίζει γάμους για να βγάλει ένα χαρτζιλίκι ως φοιτητής μηχανολογίας.
«Η φωτογραφία τραβήχτηκε στο teamLab Future World στο Μουσείο Τέχνης και Επιστήμης της Σιγκαπούρης», εξηγεί ο ίδιος. «Όσοι έχουν βρεθεί εκεί γνωρίζουν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να πετύχεις μια καθαρή λήψη με όλο τον κόσμο που είναι εκεί, ενώ ο συγχρονισμός του φωτισμού πρέπει να είναι ακριβώς σωστός για να λειτουργήσουν όλα και να δημιουργηθεί αυτή η μαγεία. Χάρηκα που μπόρεσα να το πετύχω αυτή την ξεχωριστή μέρα, με αυτό το αξέχαστο ζευγάρι».
Στην κατηγορία I-Do Crew νικητής αναδείχθηκε ο Christopher Perkins του στούντιο Underatreehouse.
«Όταν ο Alex και η Bribget ήρθαν να μου αναθέσουν να φωτογραφίσω τον γάμο τους, μου είπαν για μια χαριτωμένη παλιά κινηματογραφική αίθουσα που είχαν ανακαλύψει σε μια μικρή πόλη της Αυστραλίας η οποία ονομάζεται Dungog. Ερωτεύτηκαν τον χώρο και σκέφτηκαν αμέσως να κάνουν εκεί τον γάμο τους και να δημιουργήσουν μια εντελώς μοναδική εμπειρία για τους καλεσμένους τους. Είχαν ήδη την ιδέα για μια ομαδική φωτογραφία αμέσως μετά την τελετή, με όλους τους καλεσμένους να φορούν γυαλιά 3D και να τρώνε ποπ κορν».
Στην κατηγορία Solo Portrait ξεχώρισε η Hollie Mateer από το Γιόρκσιρ, στη Βόρεια Αγγλία.
«Η νύφη διασχίζει τον δρόμο την ημέρα του γάμου της», λέει για τη λήψη. «Ένας συνηθισμένος δρόμος μεταμορφώνεται σε μια ξεχωριστή σκηνή, με τον άνεμο να παίρνει το νυφικό. Αυτοπεποίθηση και χαρά αποτυπώνονται στο πρόσωπο της νύφης, καθώς γυρίζει πίσω να απευθυνθεί στον νέο της σύζυγο, που βρίσκεται ακριβώς έξω από το πλάνο. Η νύφη μεταμορφώνει το σκηνικό, γεμίζοντας τον συνηθισμένο δρόμο με την ενέργειά της και το στυλ της».
Η Hollie Mateer διακρίθηκε και στην κατηγορία Single Capture, όπου ένα κλικ την κατάλληλη στιγμή δημιούργησε μια εικόνα που πραγματικά μπερδεύει το βλέμμα, συνδυάζοντας το σώμα ενός άντρα με το κεφάλι ενός άλλου.
«Αξιοποίησα την προοπτική και την κλίμακα για να κάνω ένα αστείο με αυτή τη φωτογραφία – περιμένοντας ακριβώς τη στιγμή που συνδυάζονταν όλα», εξηγεί η φωτογράφος. «Κάθε φορά που την έδειχνα σε κόσμο, πάντα γελούσαν. Ήξερα λοιπόν ότι ήταν μια εικόνα που είχε απήχηση – αλλά το να κερδίσω αυτό το βραβείο είναι συγκλονιστικό. Η νίκη στην κατηγορία Single Capture έχει ιδιαίτερη σημασία. Η κατηγορία αυτή εξυμνεί τη φωτογραφία ντοκιμαντέρ στην οποία ειδικεύομαι».
Ένα ακόμα παιχνίδι του ματιού μας επιφυλάσσει η φωτογραφία που επικράτησε στην κατηγορία Break the Rules.
«Καθώς φωτογράφιζα τον γάμο αυτού του ζευγαριού, παρατήρησα τη βαθιά αγάπη τους για τη φύση και το πώς επιδίωκαν συνεχώς την επαφή – κρατιόντουσαν από τα χέρια, αγκαλιάζονταν ή απλώς ήταν κοντά», λέει ο φωτογράφος Ted Kim. Η σύνδεσή τους μου δίδαξε ένα σημαντικό μάθημα σχετικά με το να φωτογραφίζεις σημαντικές στιγμές: να εστιάζω στο άγγιγμα και την οικειότητα. […] Στόχος μου ήταν να αφηγηθώ την ιστορία τους με αυθεντικότητα, δημιουργώντας μια εικόνα η οποία πραγματικά ενσαρκώνει την αγάπη που μοιράζονται».
Στην κατηγορία From Above ξεχώρισε ο Μεξικανός φωτογράφος Angel Yamil Calderon Tellitud.
Όπως εξηγεί, η φωτογραφία τραβήχτηκε σε ένα boutique hotel που βρίσκεται στην καρδιά ενός δάσους. Το ασπρόμαυρο Γινγκ και Γιανγκ στο έδαφος ήταν ιδανικό φόντο για να φωτογραφηθεί το ζευγάρι, που αγαπάει ιδιαίτερα την Ασιατική κουλτούρα.
Νικητής στην κατηγορία Black & White, ο Ρώσος φωτογράφος Kemran Shiraliev φωτογράφισε τη νύφη καθώς τα χέρια της γιαγιά της την άγγιζαν στο πρόσωπο.
«Πάντα προσπαθώ να είναι μια φωτογραφία ενδιαφέρουσα όχι μόνο για τους πελάτες μου, αλλά και για να εντυπωσιάζω άλλους φωτογράφους, ώστε να μπορεί να θεωρηθεί τέχνη», λέει ο ίδιος. «Το όραμά μου δημιούργησε αυτή τη λήψη, με τα χέρια μιας ηλικιωμένης γιαγιάς στο νεαρό πρόσωπο της νύφης. Υπάρχει κάτι συμβολικό σε αυτό».
Στην κατηγορία Engagement / Non-Wedding ξεχώρισε ο Ben Lane, που διατηρεί με τη σύζυγό του Sirjana το στούντιο Tinted Photography.
«Περιπλανιόμασταν με το ζευγάρι μια ολόκληρη μέρα για τη φωτογράφιση των αρραβώνων τους και μας κάλεσαν να τους κάνουμε παρέα για μπάρμπεκιου και μπύρες. «Λίγες» μπύρες αργότερα, τα αστέρια είχαν βγει και όλοι σκεφτήκαμε ότι θα είχε πλάκα να τραβήξουμε μερικές λήψεις με τον νυχτερινό ουρανό για να ολοκληρώσουμε την περιπέτεια των αρραβώνων τους μαζί μας. Για να ξεφύγουμε από τα φώτα του δρόμου, στήσαμε το σκηνικό κοντά στην άκρη της πόλης όπου μέναμε, στην άκρη ενός μεγάλου αυτοκινητόδρομου. Στο βάθος, μπορούσαμε να δούμε ένα έντονο φως να κατευθύνεται προς το μέρος μας, οπότε στήσαμε αυτή τη λήψη και περιμέναμε να περάσει το φορτηγό! Έκθεση 30 δευτερολέπτων, με ένα φλας εκτός φωτογραφικής μηχανής».
Τέλος, στη φωτογραφία που διακρίθηκε στην κατηγορία Lit συναντάμε πάλι τον Kemran Shiraliev.
«Φωτογράφιζα τους ανθρώπους της νύφης και ο γαμπρός είχε αργήσει, οπότε είχαμε άφθονο χρόνο για να πειραματιστούμε», εξηγεί ο ίδιος. «Το να ξέρεις πώς να δουλεύεις με τις πηγές φωτός είναι μια από τις πιο σημαντικές δεξιότητες ενός φωτογράφου. Τράβηξα αυτή τη λήψη με αργή ταχύτητα κλείστρου χρησιμοποιώντας μια τεχνική “μικτού φωτισμού” όπου συνδυάζω σταθερό φως και φλας».