5 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Πρόλαβε να κλείσεις εισιτήρια σε παραστάσεις που αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του θεατρόφιλου κοινού και να γίνουν sold out.
Η μίνι θεατρική σεζόν που ξεκινάει αμέσως μετά την αλλαγή του χρόνου και φτάνει μέχρι το Πάσχα κρύβει πάντοτε εκπλήξεις. Στη Στέγη, στο Εθνικό Θέατρο και τις άλλες μεγάλες θεατρικές σκηνές της Αθήνας ξεκινούν παραστάσεις που τραβούν τα θεατρόφιλα βλέμματα και μας αναγκάζουν να βγάλουμε από τώρα εισιτήρια, πριν μετατραπούν σε καθολικά sold out.
Το θέατρο βρίσκεται και φέτος στο εμπορικό φόρτε του, με παραστάσεις να μετατρέπονται εν μια νυχτί σε επιτυχίες και κάποιες σκηνές να αδυνατούν να ικανοποιήσουν τη ζήτηση του κόσμου. Ας δούμε αναλυτικά μια πεντάδα παραστάσεων στις οποίες πραγματικά αξίζει να επενδύσετε από τώρα!
Έντα Γκάμπλερ
Ο παραγωγικότατος Δημήτρης Καραντζάς, έχοντας ως καλλιτεχνικό του προπύργιο το Θέατρο Προσκήνιο, συνεχίζει να ανεβάζει τις τολμηρές θεατρικές του μεταφορές στο τέρμα της οδού Στουρνάρη. Μετά την επιτυχία του «Λεωφορείο ο Πόθος», ο Έλληνας σκηνοθέτης μεταφέρει την «Έντα Γκάμπλερ» του Ερρίκου Ίψεν σε μια (μετα)μοντέρνα εκδοχή, έχοντας ως ιδανική του πρωταγωνίστρια την Ανθή Ευστρατιάδου.
Επιστρατεύοντας σκηνοθετικά ευρήματα –για τα οποία ξεχωρίζει– και με την πάντοτε αιχμηρή εικαστική ματιά του, είναι σίγουρο ότι ο Δημήτρης Καρατζάς θα δώσει νέες διαστάσεις στο ιψενικό αριστούργημα που διερεύνησε τον γυναικείο ψυχισμό εν έτει 1891.
Όπως ο ίδιος υπόσχεται, θα μας μεταφέρει στον σκηνικό χώρο «ενός μεγαλοαστικού σπιτιού υπό ανακαίνιση. Ένα ημιτελές σπίτι υπό ολική αναδιαμόρφωση, ένας ρευστός τόπος, χωρίς ταυτότητα με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές – ακριβώς όπως είναι η Έντα Γκάμπλερ».
Η παράσταση «Έντα Γκάμπλερ» κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Προσκήνιο στις 30 Ιανουαρίου 2025. Κλείσε εισιτήρια
Μάμι
Ο Μάριο Μπανούσι είναι ένα από τα πιο καυτά ονόματα της εγχώριας σκηνής, κοιτάζοντας σταθερά και εκτός συνόρων, με παρουσία σε σημαντικά φεστιβάλ του εξωτερικού. Διαθέτοντας αξιοπρόσεκτο δημιουργικό θάρρος, ο 27χρονος σκηνοθέτης έχει καταφέρει σε μικρή ηλικία να παρουσιάσει ένα απόλυτα προσωπικό μετα-στυλ, επανασυνθέτοντας κομμάτια από το παρελθόν (π.χ. από την εικαστική εξτραβαγκάντζα του Σεργκέι Παρατζάνοφ) με μια μετα-εφηβική ανίερη τόλμη, που προσφέρει ένα πρωτότυπο, αυθεντικό και ελκυστικό αποτέλεσμα.
Η καινούργια του παράσταση, η «Μάμι» που παρουσιάζεται στη Στέγη, εστιάζει στην μητρότητα, με τον Μπανούσι να την προσεγγίζει μέσα από ένα προσωπικό (παραμορφωτικό;) πρίσμα. Όπως αναφέρεται στην περίληψη της παράστασης, ο Μπανούσι, θα μετατρέψει την σκηνή «σε ένα τοπίο μνήμης. Οικείο και, συνάμα, απόκοσμο». Ας εστιάσουμε στο «απόκοσμο», προσδοκώντας ότι ο νεαρός σκηνοθέτης θα παρουσιάσει πάλι μια εντυπωσιακή εικαστική πρόκληση που θα αποτελέσει ένα ακόμη δημιουργικό του βήμα για να εδραιωθεί ως παιδί-θαύμα του ελληνικού θεάτρου.
Η παράσταση «Μάμι» κάνει πρεμιέρα στις Στέγη στις 6 Φεβρουαρίου 2025. Κλείσε εισιτήρια
Απόρρητο (Νέα Τάξη Πραγμάτων)
Η Ταμίλα Κουλίεβα είναι ένα από τα ερμηνευτικά κεφάλαια του ελληνικού θεάτρου: με περισσότερες από τρεις δεκαετίες παρουσίας στον χώρο, έχει βάλει την υπογραφή της σε ιστορικές καλλιτεχνικές επιτυχίες. Η Ελληνο-Ρωσίδα ηθοποιός έκανε την πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα με το «Ο Σεργκέι είναι και πολύ βλάκας». Τώρα, επιστρέφει μεταφέροντας στη σκηνή ένα έργο του σύγχρονου Ρώσου Συγγραφέα Ιβάν Βιριπάγιεφ, ο οποίος συζητήθηκε πολύ στη χώρα μας μετά το πρόσφατο ανέβασμα του «Οξυγόνου» στη Στέγη.
Το «Απόρρητο» (ή «Νέα τάξη πραγμάτων») μας μεταφέρει στο 2028, όπου τρεις επιστήμονες παίρνουν μέρος σε μια έρευνα στην οποία καλείται να συνδράμει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Στις συνεντεύξεις που θα δώσουν, θα μιλήσουν για πανανθρώπινα ζητήματα, ερχόμενοι όμως αντιμέτωποι με ηθικά διλλήματα και άβολες αλήθειες. Ταμίλα Κουλίεβα, Χρήστος Στέργιογλου και Μαριάννα Κιμούλη βρίσκονται στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Η παράσταση «Απόρρητο» (Νέα Τάξη Πραγμάτων) κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Τζένη Καρέζη στις 6 Φεβρουαρίου 2025. Κλείσε εισιτήρια
Φάουστ
Ποιος δεν θα ήθελε να δει έναν από τους πιο γνωστούς μύθους παγκοσμίως να ζωντανεύει στη σκηνή από τον Άρη Μπινιάρη; Αν είναι να πουλήσουμε τη (θεατρική) ψυχή μας στο διάολο, ας το κάνουμε για έναν από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες σκηνοθέτες του 21ου αιώνα! Από το μυθικό πλέον «Θείο Τραγί», ο Μπινιάρης έκανε ξεκάθαρο ότι ήρθε για να προσφέρει το απόλυτα προσωπικό πολιτισμικό ψηφιδωτό του επί σκηνής, δίνοντας σε μια σειρά από κλασικά κείμενα μια νέα απόλυτα μεταμοντέρνα και απρόβλεπτη ανάγνωση.
Έχοντας καταγράψει πλέον στο βιογραφικό του τη μεγάλη εμπορική και βασικότερα καλλιτεχνική επιτυχία της «Ανόδου του Αρτούρο Ούι», επιμένει γερμανικά, αλλάζοντας όμως συγγραφέα και περίοδο. Η συμφωνία του Φάουστ με τον Μεφιστοφελή, που εμπνεύστηκε ο δαιμόνιος Γκαίτε, είναι σίγουρο ότι θα μετατραπεί μέσα από την πρωτότυπη θεατρική γραφή του Μπινιάρη σε μια ακόμη θαρραλέα μουσικο-θεατρική αφήγηση, που θα φωτίσει νέες πλευρές του φαουστικού μύθου.
Η παράσταση «Φάουστ» κάνει πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο – Κτήριο Τσίλλερ/Κεντρική Σκηνή στις 19 Μαρτίου 2025. Κλείσε εισιτήρια
Τρεις αδελφές
Από τη σκηνοθετική πορεία της Μαρίας Μαγκανάρη σίγουρα ξεχωρίζει το ανέβασμα του «Θείου Βάνια», το 2018. Η Ελληνίδα σκηνοθέτιδα κατάφερε μέσα από την ενδελεχή μελέτη του τσεχωφικού έργου να στοχεύσει με σκηνοθετική ακρίβεια στους σταθερούς συγγραφικούς προβληματισμούς του Ρώσου συγγραφέα (ανθρώπινη ματαίωση, συναισθηματική ακαμψία-ατολμία, αμφισβήτηση ηθικών κανόνων, φυγή προς το μέλλον για να αντιμετωπιστεί το ενοχλητικό παρών κ.ά.).
Η απόφασή της να επιστρέψει σ’ ένα γνωστό έργο του Τσέχωφ σίγουρα κεντρίζει το ενδιαφέρον μας πάνω στο πώς θα προσεγγίσει τις μυθικές ηρωίδες και την ανημπόρια τους να ξεφύγουν από την εσωτερική καταπίεση που βιώνουν. Η Μαρία Σκουλά, η Αμαλία Καβάλη και η Νάνσυ Σιδέρη απαρτίζουν την πρωταγωνιστή τριάδα.
Η παράσταση «Τρεις αδελφές» κάνει πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο – Κτήριο Τσίλλερ/Πλάγια Σκηνή στις 5 Μαρτίου 2025. Κλείσε εισιτήρια