Χριστίνα Αβδίκου

ΕΛΛΑΔΑ, Η ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΕΒΛΕΠΕ ΑΠΡΑΓΗ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΝΑ ΠΕΡΝΟΥΝ

Στην Ελλάδα, τη χώρα της λογόρροιας και της μικροπολιτικής, η κεντρική εξουσία ελάχιστα ενδιαφέρεται για την παραγωγική βάση της οικονομίας και την αξιοποίηση ευκαιριών οικονομικής φύσεως.

Δυο γεγονότα που δικαιώνουν τον τίτλο του σημερινού σημειώματος. Το πρώτο, από το παρελθόν: Το 1973 κατασκευάστηκε στην Ελλάδα ένα πρωτοποριακό για την εποχή αυτοκίνητο, το Ένφιλντ 8000. Ήταν ηλεκτρικό! Εννοείται ότι η πολιτεία όχι απλώς του γύρισε την πλάτη, αλλά έκανε το παν για να τελειώσει άδοξα η παραγωγή του.

Γεγονός δεύτερο, σημερινό: Ένας γίγαντας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, η πολυεθνική εταιρεία Stellantis (που κατασκευάζει και εμπορεύεται 16 μάρκες, μεταξύ των οποίων οι Peugeot, Opel, DS, Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Lancia κ.ά.), προγραμμάτισε πριν από πέντε χρόνια μια τεράστια επένδυση για την κατασκευή ηλεκτρικού αυτοκινήτου στα Βαλκάνια.

Απευθύνθηκε, λοιπόν, σε όλες τις βαλκανικές χώρες για να συζητήσει τα της επένδυσης. Όλες ανταποκρίθηκαν υποβάλλοντας συγκεκριμένες προτάσεις. Όλες πλην Ελλάδος! Τελικά, η επένδυση θα γίνει στη Σερβία.

Οι υπογραφές μπήκαν προσφάτως. Θα δημιουργηθούν 10.000 θέσεις εργασίας. Και το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ομίλου θα βγει από τις γραμμές παραγωγής το 2024.

Η Ελλάδα αγρόν ηγόρασε

Υπάρχουν κι άλλα παρεμφερή γεγονότα από τον χώρο του αυτοκινήτου, που δείχνουν ότι η κεντρική εξουσία στη χώρα της λογόρροιας και της μικροπολιτικής ελάχιστα ενδιαφέρεται για την παραγωγική βάση της οικονομίας και την αξιοποίηση ευκαιριών οικονομικής φύσεως.

Ενδεικτικώς: Στην Ισπανία και την Πορτογαλία υπάρχουν πολλές πίστες για αγώνες Φόρμουλα Ένα και για μοτοσικλέτες. Εκεί, λοιπόν, δεν διεξάγονται μονάχα αγώνες που συμβάλλουν στην προβολή των χωρών αυτών, αλλά επί μήνες οι ομάδες της Φόρμουλα –μιλάμε για μεγάλο αριθμό τεχνικών, οδηγών κ.ά.– εγκαθίστανται εκεί για δοκιμές, γεμίζοντας τα ξενοδοχεία της περιοχής. Γιατί εκεί; Λόγω κλιματικών συνθηκών, φυσικά.

Ελλάδα
Χριστίνα Αβδίκου

Όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα για μας. Παρότι χώρα του Νότου, με τα ίδια πλεονεκτήματα, η Ελλάδα ουδέποτε μελέτησε σοβαρά το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί πίστα, ακολουθώντας το παράδειγμα των χωρών της Ιβηρικής. Σκόρπιες προτάσεις, αντιδικίες για τον χώρο κατασκευής, διχογνωμίες και μηδέν εις το πηλίκον.

Οι παλιότεροι θυμούνται κι άλλες χαμένες ευκαιρίες. Όπως το κλείσιμο της Pirelli στην Αχαΐα (πήγε στην Τουρκία), καθώς και της Nissan στον Βόλο.

Και οι νεότεροι –όσοι ενδιαφέρονται, φυσικά– βλέπουν τη γείτονα Τουρκία να φιλοξενεί στο έδαφός της μεγάλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες και, το κυριότερο, να έχει έτοιμο το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο!

Αυτά. Εξόχως πικρά και ανησυχητικά για τη χώρα μας. Για τη χώρα της Πισπιρίγκου, των λεπτομερειών για το Survivor και για τις διακοπές «επωνύμων» στο Ντουμπάι και, φυσικά, για τη χώρα των ηχηρών πολιτικών δηλώσεων, των εμβριθών αναλύσεων και της μικροπολιτικής που θριαμβεύει…

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.