Unsplash Laura Chouetee

9 CULT ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΧΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΤΕ

Αν και έχουν περάσει κυριολεκτικά αιώνες από τότε που κάποια έκαναν την εμφάνισή τους, αυτά τα διαχρονικά προϊόντα περιποίησης και υγιεινής κερδίζουν με το άρωμα, τη δράση και την εικόνα τους τον χαρακτηρισμό του κλασικού και του cult. Εσύ, τα ξέρεις και τα 9;

Στην εποχή που τα νέα συστατικά, οι επιστημονικές ανακαλύψεις και οι καινοτόμες φόρμουλες φέρνουν καταιγισμό λανσαρισμάτων, φαίνεται αδιανόητο να έχει ακόμη θέση στο ράφι του μπάνιου σου ένα προϊόν που κυκλοφόρησε πριν από 266 χρόνια! Αυτή είναι η ηλικία του γηραιότερου από τα 9 cult προϊόντα περιποίησης και υγιεινής που αποφασίσαμε να θυμηθούμε ξανά – αν, δηλαδή, τα έχουμε ξεχάσει ποτέ. Ίσως να είναι η συνήθεια ή η νοσταλγία που σπρώχνει το χέρι μας να τα βάλει στο καλάθι των αγορών. Ακόμη κι αν δίπλα τους υπάρχουν προϊόντα ολοκαίνουργια και επαναστατικά, που υπόσχονται... θαύματα! 

Η ανάμνηση της μυρωδιάς, της ανακουφιστικής αίσθησης στο σώμα από την παιδική ηλικία, ή, απλώς, η ρετρό όψη τους, κάνουν κάποια προϊόντα ομορφιάς ακαταμάχητα μέσα στον χρόνο. Χωρίς να χρειάζεται να διαβάσεις κριτικές σε e-shops ή να δεις φωτογραφίες με influencers να τα επιδεικνύουν, αυτά τα 9 cult προϊόντα περιποίησης και υγιεινής δεν θα τα αποχωριστείς ποτέ και θα τα αγαπάς πάντα γιατί είναι κλασικά και δοκιμασμένα σε εποχές τρυφερές και αθώες

1. Chanel N° 5

cult chanel No 5
Στα 9 cult προϊόντα περιποίησης ανήκει, φυσικά, το θρυλικό N° 5 που γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια του. Με αυτή την αφορμή δημιουργήθηκε το Chanel Factory 5, μια συλλογή με δεκαεπτά προϊόντα περιορισμένης κυκλοφορίας. Είναι εμπνευσμένη από καθημερινά αντικείμενα και διαποτισμένα με το διαχρονικό άρωμα. Φόρεσέ το στον ύπνο, στον ξύπνιο και για πάντα! 

Χρειάζεται άραγε να επαναλάβουμε τη σκανδαλιστική δήλωση της Marilyn Monroe, ότι φόραγε στο κρεβάτι μόνο αυτό το άρωμα; Nα περιγράψουμε τις νότες του; Ή μήπως να θυμίσουμε ότι εκτίθεται στο MOMA της Νέας Υόρκης και ότι ο Andy Warhol έχει ζωγραφίσει το μπουκάλι του; Είμαστε σίγουροι ότι θυμάσαι να το μυρίζεις σε ένα κατάστημα ή από τη μαμά σου, όταν πρωτοξεκινούσες να εξερευνάς τον θαυμαστό κόσμο των αρωμάτων.

2. Ενυδατική κρέμα Nivea 

Διαχρονική, πολυχρηστικήκρέμα της Nivea
Τον Δεκέμβριο του 2021, αυτή η πανίσχυρη και πολυχρηστική ενυδατική κρέμα κλείνει τα 110 χρόνια. Βγήκε στο εμπόριο το 1911, αφού ο χημικός Δρ. Isaac Lifschütz είχε ανακαλύψει τον πρώτο γαλακτωματοποιητή από νερό σε λάδι. Το πατενταρισμένο Eucerit, μαζί με τη λανολίνη, την πανθενόλη και τη γλυκερίνη, είναι τα βασικά συστατικά μιας κρέμας που κάνει για όλα. Αφήνει πλούσια αίσθηση ενυδάτωσης στο πρόσωπο και στο σώμα. Επιπλέον, περιποιείται σημεία επιρρεπή στην ξηρότητα, όπως οι αγκώνες και τα γόνατα. Κάποιες φίλες τη χρησιμοποιούν για να αφαιρούν το makeup ή για να μαλακώνουν τα χείλη. Κι όλοι, βέβαια, λατρεύουμε τη συσκευασία του τσίγκινου μπλε κουτιού. Σίγουρα, της αξίζει μια θέση στα εννιά cult προϊόντα περιποίησης.

3. Οδοντόκρεμα Euthymol Original

Cult οδοντόκρεμα Euthymol
Μπορεί μια οδοντόκρεμα να βγει στη μαύρη αγορά; Αυτό ακριβώς συνέβη πριν από μερικά χρόνια, όταν η Euthymol σταμάτησε να κυκλοφορεί προσωρινά στα καταστήματα. Με το χαρακτηριστικό ροζ χρώμα της και μια «φαρμακευτική» γεύση που λατρεύεις ή μισείς, αυτή η οδοντόκρεμα είναι για πολλούς αναντικατάστατη. Η δημιουργία της εντοπίζεται κάπου στον 19ο αιώνα. Η συσκευασία της είναι ο ορισμός του ρετρό. Και η αποτελεσματικότητά της είναι εντυπωσιακή, παρόλο που δεν περιέχει φθόριο. Εμείς πάντως έχουμε φτιάξει στοκ, σε περίπτωση που η Johnson & Johnson σκεφτεί να την αποσύρει ξανά!

4. Σαπούνι Pears

Διάφανο σαπούνι Pears, cult προϊόντα
ALAMY/VISUALHELLAS.GR
Αυτό είναι το πρώτο διαφανές σαπούνι στην ιστορία. Κυκλοφόρησε το 1807, από τον μπαρμπέρη Andrew Pears. Εκείνος αναζητούσε μια φόρμουλα για ένα απαλό σαπούνι για την αριστοκρατική πελατεία του. Την κέρδισε με το άρωμα εγγλέζικων κήπων και τον πλούσιο αφρό της μπάρας, η οποία παλαιωνόταν (και ακόμη παλαιώνεται) για δύο μήνες. Χρησιμοποίησε επίσης πρωτοφανείς τεχνικές μάρκετινγκ, όπως μαρτυρίες από επιστήμονες και διασημότητες. Ίσως, λοιπόν, να ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε influencers! Από τότε, η φόρμουλα έχει αλλάξει αρκετές φορές, αλλά το χαρακτηριστικό άρωμα παραμένει. Σήμερα, κυκλοφορεί σε άλλες δύο εκδοχές, με εκχύλισμα μέντας και λεμονανθού.

5. Vaseline Jelly

Κρέμα με βαζελίνη, Vaseline
Το Vaseline Jelly ήταν είδος πρώτης ανάγκης στο σπίτι! Έχει τις πιο κοινές, αλλά και τις πιο απίθανες χρήσεις. Όλοι το έχουμε χρησιμοποιήσει για να επανορθώσουμε τα σκασμένα χείλη και τα γδαρσίματα στα γόνατα. Κάποιοι όμως το χρησιμοποιούν βάζοντας μια μικρή ποσότητα στα σημεία όπου εφαρμόζουν το άρωμα, γιατί κάνει την ευωδιά του να διαρκεί περισσότερο! 

Αυτό το θαυματουργό και πάμφθηνο προϊόν, που κλείνει φέτος 150 χρόνια, πρωτοκυκλοφόρησε το 1870, βασίζοντας τη δράση του σε ένα υποπροϊόν των διυλιστηρίων, το πετρελαϊκό ζελέ. Αν και αμφιλεγόμενο για πολλά χρόνια εξαιτίας αυτού του συστατικού, οι δερματολόγοι διαβεβαιώνουν για την ασφάλεια και τον δραστικό χαρακτήρα του.

6. Συμπυκνωμένο διάλυμα στόματος Eau de Botot

cult-προϊόντα-eau-de-botot
Φαντάσου ότι μπαίνεις σε ένα παλιό φαρμακείο με ξύλινα ράφια και γυάλες. Εκεί θα είχε θέση αυτό το οδοντικό διάλυμα που, όταν το δοκιμάσεις, δεν υπάρχει περίπτωση να επιστρέψεις στις γνωστές μάρκες του εμπορίου. Λένε ότι το επινόησε ο οδοντίατρος Julien Botot, το 1755, για τον Λουδοβίκο τον 15ο. Και φανταζόμαστε ότι έβαλε τα δυνατά του στη σύνθεση, για να προάγει τη στοματική υγιεινή του βασιλιά σε μια εποχή που δεν φημιζόταν για τους κανόνες υγιεινής! Το Eau de Botot είναι ένα βοτανικό ελιξίριο με κανέλα, γαρύφαλλο και τζίντζερ. Ελάχιστες σταγόνες του σε ζεστό νερό καθαρίζουν και απολυμαίνουν τη στοματική κοιλότητα και αφήνουν υπέροχη γεύση.

7. Αντηλιακό Piz Buin

cult, piz bun suncare
Πόσα ταξίδια έχει κάνει στις οικογενειακές αποσκευές αυτό το μπουκάλι με το σκούρο καφέ χρώμα και τη γραμματοσειρά σε πορτοκαλί… Αυτό το αντηλιακό έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Γι αυτό ανήκει στα εννιά cult προϊόντα περιποίησης. Το 1938, όταν ένας Αυστριακός φοιτητής χημείας έκανε ορειβασία στις Άλπεις, και συγκεκριμένα στο βουνό Piz Buin, κάηκε από τον ήλιο. Δημιούργησε, λοιπόν, ένα προϊόν που κυκλοφόρησε το 1946 και πήρε το όνομα «κρέμα των παγετώνων». Αργότερα, στη δεκαετία του 1960, το Piz Buin ήταν ένα από τα πρώτα αντηλιακά στην αγορά που χρησιμοποίησαν τον δείκτη προστασίας SPF, υπακούοντας στα πρώτα επιστημονικά ευρήματα για τις βλαβερές συνέπειες της ηλιοθεραπείας.

8. Κολώνια 4711

Cult κολόνια 4711
Σε πάμπολλες οικογένειες, η καθημερινή συνήθεια του μπάνιου ολοκληρωνόταν απαραίτητα με αυτή τη μυρωδάτη και αναζωογονητική κολόνια. Η μακρά της ιστορία ξεκινάει περίπου από το 1799. Ο μύθος λέει ότι ο δημιουργός της τη βάσισε σε μια συνταγή που έλαβε ως γαμήλιο δώρο από έναν μοναχό και ξεκίνησε να την κατασκευάζει σε έναν δρόμο της Κολονίας με τον αριθμό 4711. Έχει κιτρώδεις νότες από περγαμόντο, πορτοκάλι και λεμόνι, καταπραϋντικές νότες τριαντάφυλλου, λεβάντας και αρωματικού δεντρολίβανου, και τελείωμα με ζεστό μόσχο και εσάνς νερολί από σαγκουίνι. Το μπουκάλι, που πήρε την τελική του μορφή το 1920, είναι ένα πραγματικό διακοσμητικό στο μπάνιο.

9. Kouros του Yves Saint Laurent 

kouros-cult
ALAMY/VISUALHELLAS.GR
Το «άρωμα των θεών» το λάνσαρε ο Yves Saint Laurent το 1981, σε ένα event όπου ο Rudolf Nureyev χόρεψε για 1.200 καλεσμένους. Με τις αρχαιοελληνικές του αναφορές, αυτό το άρωμα ήταν η αποθέωση του σφρίγους της αρρενωπότητας και του γυμνασμένου ανδρικού σώματος. Φανταζόμαστε τον Mickey Rourke στις όχι και τόσο πολιτικά ορθές «9 1/2 Εβδομάδες», τους ήρωες του Bret Easton Ellis και όλους τους γιάπηδες της δεκαετίας του 1980 να «λούζονται» με αυτό, και τη μυρωδιά να μη φεύγει από τα κοστούμια τους. Αν και η επίσημη ιστοσελίδα του οίκου το έχει αφαιρέσει από πέρυσι, είναι εύκολο να το προμηθευτείς ακόμη στο διαδίκτυο. Σίγουρα, του αξίζει μια θέση στα 9 cult προϊόντα περιποίησης και υγιεινής. 

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.