8 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙΣ ΣΕ ΜΑΓΑΖΙΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
Όταν πηγαίνουμε σε μαγαζιά με ποτό ή φαγητό, συχνά υιοθετούμε κάποιες «ευγενικές» συμπεριφορές, που μπορεί τελικά να μην είναι τόσο καλές όσο πιστεύουμε. Δες ποιες είναι αυτές και γιατί πρέπει να τις ξανασκεφτείς.
Το πρωί αρθρογράφος, το βράδυ σερβιτόρα. Δυστυχώς, αυτή είναι η δική μου πραγματικότητα, όπως και πολλών συνομηλίκων μου που προσπαθούν να ορθοποδήσουν με ένα πτυχίο στο χέρι και με τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες να θεωρούνται πλέον πολυτέλεια. Αλλά σε αυτό θα αναφερθώ κάποια άλλη στιγμή.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, λοιπόν, έχω μαζέψει αρκετή εμπειρία από τον χώρο της εστίασης, βάσει της οποίας καταγράφω χρήσιμα tips για να διευκολύνετε τη ζωή του ατόμου που θα έρθει να σας σερβίρει. Όπως θα διαπιστώσετε, κάποιες συμπεριφορές που συχνά υιοθετούμε με καλή πρόθεση τελικά τείνουν να δημιουργούν μεγαλύτερα προβλήματα στους χώρους εστίασης.
1. Κάθεστε σε τραπέζι χωρίς να συνεννοηθείτε πρώτα με το προσωπικό
Είναι πολύ συχνό φαινόμενο να μπαίνουμε σε ένα μαγαζί εστίασης και παρασυρμένοι από τον ενθουσιασμό μας να πηγαίνουμε σε κενό τραπέζι. Όμως, είναι πιθανό το μαγαζί να κάνεις κρατήσεις ή να υπάρχει σειρά προτεραιότητας. Επίσης, αν έχουν φύγει μόλις οι προηγούμενοι πελάτες και το τραπέζι είναι ακόμα αμάζευτο, μπορεί να δυσκολεύεις τον σερβιτόρο να το μαζέψει.
Είναι προτιμότερο να μιλάτε πάντα με κάποιον από το μαγαζί πριν καθίσετε, για να σας κατευθύνει με βάση τον προγραμματισμό του μαγαζιού. Πιστέψτε με, ακόμα και αν «βιαστείτε» να το πιάσετε για να μην το πάρουν άλλοι, το προσωπικό σας έχει ήδη δει και θα σας σηκώσει αν χρειαστεί. Δεν κερδίζετε τίποτα ούτε διευκολύνετε το προσωπικό αν κινείστε μόνοι σας μέσα στο μαγαζί, αντιθέτως μπορεί να καθυστερείτε τη ροή. Ακόμα κι αν το μαγαζί είναι χαλαρό, θα σας συμβούλευα να απευθυνθείτε στον σερβιτόρο για ό,τι χρειαστείτε (με μέτρο, φυσικά, μην φτάσετε στο άλλο άκρο να τον απασχολείτε για το παραμικρό αν βλέπετε ότι τρέχει).
2. Πιάνετε συζήτηση με τον σερβιτόρο όσο δουλεύει
Σίγουρα είναι ευχάριστο να μιλήσετε με τον σερβιτόρο αν υπάρχει φιλικό κλίμα, παρά να είστε απότομοι και αγενείς. Όμως καλό θα ήταν να πηγαίνετε με τον ρυθμό του και να σταματάτε αν βλέπετε ότι έχει το νου του κάπου αλλού. Μπορεί φαινομενικά να μην έχει κίνηση το μαγαζί, αλλά δεν γνωρίζετε αν έχει άλλες υποχρεώσεις πίσω, όπως να γεμίσει ποτά, να μαζέψει τραπέζια ή να πάει κάποια παραγγελία. Επειδή δύσκολα θα κόψουν απότομα τη συζήτηση οι σερβιτόροι, λόγω ευγένειας ή αμηχανίας, είναι προτιμότερο να τους μιλάτε όσο δείχνουν και οι ίδιοι χαλαροί να παραμείνουν στο τραπέζι σας.
3. Παραγγέλνετε από κάποιον άλλον
Μερικοί χώροι εστίασης έχουν χωρισμένες τις υποχρεώσεις του μαγαζιού για να κυλάει πιο ομαλά η δουλειά. Γι’ αυτό μπορεί να είναι συγκεκριμένοι οι σερβιτόροι που παίρνουν παραγγελία και να δημιουργηθεί παρανόηση αν επιμείνετε να ζητήσετε κάτι από κάποιον που δεν είναι αρμόδιος. Προσπαθήστε να διευκολύνετε τη δουλειά του προσωπικού και να αποφύγετε τυχόν λάθη, με το να απευθύνεστε στα άτομα που σας έχουν εξυπηρετήσει ήδη.
4. Αγνοείτε τα πιάτα ημέρας
Αν το μαγαζί προσφέρει «πιάτα ημέρας», το καλύτερο θα ήταν να τα ακούσετε χωρίς να διακόψετε τον σερβιτόρο που τα έχει απομνημονεύσει. Το προσωπικό της κουζίνας έχει ετοιμάσει φρέσκιες ιδέες (συχνά ιδιαίτερες) οι οποίες μπορεί να σας κινήσουν το ενδιαφέρον αν τις ακούσετε.
5. Παίρνετε πράγματα από τον δίσκο για να «βοηθήσετε»
Σίγουρα οι προθέσεις σας είναι καλές, για να αποδεσμεύσετε τον σερβιτόρο το συντομότερο από το τραπέζι σας, όμως αυτή η κίνηση μπορεί να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα. Ο υπάλληλος έχει ισορροπήσει τα πράγματα πάνω στον δίσκο με βάση το βάρος τους, οπότε αν πάτε να αφαιρέσετε κάτι, μπορεί να πέσουν όλα. Είναι προτιμότερο να απελευθερώσετε χώρο μπροστά του στο τραπέζι και να μεταφέρετε προς τα μέσα ό,τι αφήνει στο σημείο που είναι πιο βολικό για τον ίδιο.
6. Παίρνετε μόνοι σας ποτά για να μην απασχολήσετε τον σερβιτόρο
Τις περισσότερες φορές είναι όντως βοηθητικό να σηκωθείτε και να πάτε μέσα για να πάρετε μόνοι σας άλλο ένα κρασί. Όμως, αυτό θέλει συνεννόηση με το προσωπικό του μαγαζιού για να μην γίνει λάθος στον λογαριασμό, και για να μην απασχολήσετε τον σερβιτόρο περισσότερο από ό,τι αν περιμένατε στο τραπέζι σας.
Σε περίπτωση που σηκωθείτε να ζητήσετε οι ίδιοι κάτι από το μπαρ, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι όντως τον βοηθάτε έτσι, και ότι τελικά δεν είστε πάνω από το κεφάλι του ενώ προηγούνται άλλες υποχρεώσεις. Ακόμα κι αν πάτε στο πόστο του, να είστε υπομονετικοί και να περιμένετε να σας απευθυνθούν.
7. Περιμένετε μέχρι το τέλος για να αναφέρετε ότι ο λογαριασμός θα πληρωθεί σπαστά
Όλοι έχουμε αντιληφθεί ότι το σύστημα πληρωμής στην εστίαση έχει αλλάξει και υπάρχουν πλέον περιορισμοί στον τρόπο πληρωμής με τραπεζική κάρτα ή αν θέλετε να σπάσετε τον λογαριασμό. Για να μην δημιουργηθούν προβλήματα και καθυστερήσεις, είναι προτιμότερο να αναφέρετε από την αρχή τον τρόπο που θα πληρώσετε (με κάρτα, μετρητά ή αν σκοπεύετε να μοιραστείτε τον λογαριασμό). Σε κάθε περίπτωση, μην περιμένετε μέχρι να σηκωθείτε από το τραπέζι για να πληρώσετε, γιατί αυτό μπορεί να δημιουργήσει εκνευρισμό τόσο σε εσάς όσο και στο προσωπικό του μαγαζιού.
8. Γράφετε κακές κριτικές στο διαδίκτυο
Είχατε κάποιο παράπονο και για να «βοηθήσετε το μαγαζί» βάζετε χαμηλή βαθμολογία και αναφέρετε το πρόβλημα σας στις ανάλογες πλατφόρμες. Σίγουρα η κριτική σας μπορεί να αποβεί εποικοδομητική για την εικόνα του μαγαζιού και την καλύτερη λειτουργία του, όμως θα ήταν προτιμότερο να αναφέρετε τα σχόλια σας από κοντά. Με αυτό τον τρόπο το παράπονο σας μεταδίδεται σε ένα πιο προσωπικό επίπεδο και σίγουρα θα ληφθεί αμέσως υπόψη από τα αρμόδια άτομα.