Εικονογράφηση: Χριστίνα Αβδίκου

ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΣ ΟΣΟΥΣ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΙΟ

Αν έχεις κουραστεί να αντιμετωπίζεις ανθρώπους που θέλουν να έχουν πάντα δίκιο, μάθε με ποιον τρόπο μπορείς να τους διαχειριστείς.

Μπορεί να είναι ένας συγγενής που με συγκαταβατικό –πάντα– τρόπο θα προσπαθήσει να σου υποδείξει πώς να ζήσεις τη ζωή σου, γιατί θεωρεί ότι ξέρει καλύτερα κι ότι εσύ δεν έχεις αρκετή εμπειρία για να κατανοείς όσα συμβαίνουν εκεί έξω. Μπορεί να είναι ο διευθυντής που με ευγενικό –πάντα– τόνο σου κάνει κατήχηση για το πώς πρέπει να μιλάς, να στέκεσαι, να εργάζεσαι ώστε να είναι χαρούμενος, ακόμα κι αν δεν σου προσφέρει κανένα κίνητρο, ακόμα κι αν η δουλειά σου είναι μια χαρά. Γενικά, όλοι ξέρουμε κάποιον που θέλει μονίμως να έχει την τελευταία λέξη, να έχει πάντα δίκιο, με μότο το «Σ’ τα λεγα εγώ».

Οι σχέσεις με ανθρώπους που επιμένουν πάντα ότι έχουν δίκιο μπορεί να είναι δύσκολες, ειδικά όταν δεν μπορείς να τις βγάλεις από τη ζωή σου. Η ψυχολόγος Susan Krauss Whitbourne σε άρθρο της δίνει 4 συμβουλές για το πώς μπορείς να διαχειριστείς έναν τέτοιον άνθρωπο, χωρίς να χάσεις ούτε την ψυχραιμία ούτε και το δίκιο σου.

1. Αναλογίσου το επίπεδο της συναισθηματικής νοημοσύνης του άλλου

«Η κατανόηση του ρόλου της συναισθηματικής νοημοσύνης στις διαπροσωπικές σχέσεις είναι το πρώτο βήμα προς την αντιμετώπιση των ανθρώπων που την στερούνται», λέει η ειδικός. Με άλλα λόγια, αν το άλλο άτομο έχει χαμηλά επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης, τότε μπορεί να χρειαστεί να του εκφράσεις πιο καθαρά το πώς αισθάνεσαι.

2. Προσπάθησε να μην ταράζεσαι

Είναι σίγουρα κουραστικό να πρέπει διαρκώς να υπερασπίζεσαι τις απόψεις και τις προτιμήσεις σου απέναντι σε συνεχείς… επιθέσεις. Αν καταφέρεις να δείξεις ότι διαθέτεις υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη ελέγχοντας τις αντιδράσεις σου, μπορεί να δώσεις ένα καλό παράδειγμα στο άλλο άτομο.

πάντα δίκιο
Εικονογράφηση: Χριστίνα Αβδίκου

3. Σκέψου μήπως βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα

Οι άνθρωποι που προσπαθούν πάντα να δείξουν ότι έχουν δίκιο και ότι όλοι οι άλλοι κάνουν λάθος, είναι αναμενόμενο να σε βάζουν σε θέση άμυνας. Ωστόσο, πριν καταλήξεις στο τελικό σου πόρισμα, προσπάθησε να ανοίξεις τα μάτια και τα αυτιά σου, για να είσαι σίγουρος ότι δεν έχεις παρερμηνεύσει κάτι.

4. Κράτα ανοιχτές τις γραμμές επικοινωνίας

Η αλήθεια είναι ότι το να έχεις γύρω σου κάποιο άτομο που συνεχώς σε κάνει να νιώθεις ανεπαρκής είναι εξαιρετικά ψυχοφθόρο. Το ιδανικό στην περίπτωση αυτή θα ήταν να μείνεις μακριά του. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, προσπάθησε να βρεις κοινό σημείο επαφής, στο οποίο να εστιάσεις όταν βρίσκεστε κοντά, π.χ. κάποιο κοινό χόμπι.

Και κάποιες μικρές αλήθειες που θα σε βοηθήσουν

  1. Αποδέξου ότι δεν θα εισακουστείς αν ο απέναντί σου θέλει να έχει πάντα δίκιο. Με άλλα λόγια, αν νιώθεις ότι μιλάς σε τοίχο, είναι επειδή μιλάς σε… τοίχο. Είναι δύσκολο να αμφισβητήσεις τη λογική των ανθρώπων αυτών.
  2. Δεν θα μπορέσεις να τους αποδείξεις ότι κάνουν λάθος. Αν μπεις στη διαδικασία αυτή, θα καταναλώσεις όλη σου την ενέργεια και την ψυχραιμία.
  3. Συνέχισε τη συνομιλία μαζί του όταν θα έχεις ηρεμήσει.
  4. Μην το παίρνεις προσωπικά. Είναι πολύ πιθανό να νιώθεις ότι ο «έχω πάντα δίκιο» αρνείται να δει τα πράγματα από μια άλλη πλευρά και καταλήγει να σου επιτίθεται, αλλά έχε υπόψη σου ότι δεν πρέπει να παίρνεις τις πράξεις του προσωπικά. Το πρόβλημα υπήρχε πολύ πριν ξεκινήσει η δική σας συζήτηση.
  5. Απόφυγε το παιχνίδι των ευθυνών. Μπορεί να θες απεγνωσμένα να ξεδιπλώσεις επιχειρήματα που να δείχνουν πόσο άδικο έχει η άλλη πλευρά, αλλά αυτό μπορεί να κάνει τη συζήτηση πιο έντονη και να οδηγήσει σε περισσότερες συγκρούσεις και διαφωνίες.
  6. Όταν βρίσκεσαι σε σύγκρουση, η συζήτηση μπορεί εύκολα να παρεκτραπεί και να περάσει σε άσχετα θέματα, δημιουργώντας περισσότερη σύγχυση. Εξοικονόμησε ενέργεια εστιάζοντας στο βασικό θέμα.

SLOW MONDAY NEWSLETTER

Θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου; Μπες στη λογική του NOW. SLOW. FLOW.
Κάθε Δευτέρα θα βρίσκεις στο inbox σου ό,τι αξίζει να ανακαλύψεις.